/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Billigt spørgsmål under bælte.
Fra : svendgiversen
Vist : 569 gange
100 point
Dato : 02-11-07 20:55

Jeg har i nogle år fulgt udviklingen her i kandu fra et underafsnit, nogle vil vide hvor?

Nu hvor jeg snart får mere tid til at spørge?
Og forhåbentlig også til at hjælpe på andre områder...
(jeg har næsten 40 års erfaring fra et globalt firma; i erhvervsliv, teknologi udvikling, etc.)

Hvilke spørgsmål bør man egentligt stille her i kandu kandu??
Og hvilke hører hjemme, eksempelvis under smalltalk???

Hav en god aften, Svend

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-07 20:59

Smalltalk, er alt det "løse" der hvor der også bliver pjattet (det kan også nemt se i div. kategorier,men det er mere oplagt der

Men kommer et spørgsmål i en forkert kategori, plejer det ikke at betyde noget, du vil få svar alligevel, det er mere hvis nogle vil søge på noget i en given kategori, at det kan gå galt, hvis spørgsmålet er fejlplaceret.

Håber da vi kommer til at se meget til dig

Kommentar
Fra : pve

Dato : 02-11-07 21:05

Du kan stille alle spørgsmål i Kandu, men hels i den rigtige kategori

Smalltalk kan bruges til alt, både seriøst, men især useriøst - og især til emner hvor ingen er enig med andre end dem selv.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 02-11-07 21:19

I kategorien Kandu, er det meningen man skal stille spørgsmål vedrørende Kandu, hvis man er i tvivl om hvordan siden fungerer, reglerne o.s.v.

Men ellers er det jo bare at klikke ind og se alle kategorierne og så finde den kategori hvor man synes ens spørgsmål bedst passer ind.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-07 21:45

svendgiversen

Du har været bruger på kandu siden den 5.12.02, så du må da have sat dig ind i "reglerne"

Men det spørgsmål, som du stiller i dag http://www.kandu.dk/spg111937.aspx ja det hører vel under smalltalk !!!

Citat
Nu hvor jeg snart får mere tid til at spørge?
Og forhåbentlig også til at hjælpe på andre områder...
(jeg har næsten 40 års erfaring fra et globalt firma; i erhvervsliv, teknologi udvikling, etc.)

Det har jo intet med kandu at gøre. Du vil kun gøre opmærksom på dig selv og din erfaring.

Men i den kategori, hvor du oftest er, der er du gået lidt for "vildt" i dag. Du var ikke så seriøs.

Citat
svendgiversen

Dato : 02-11-07 16:22

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg ved det ans,
jeg har bare fået ubegrænset net adgang her pr. 1. november, og pjatter bare lidt...
(jeg foretrækker iøvrigt pære snaps frem for porse snaps,
men det er endnu ikke lykkedes mig at få to til at gro i samme flaske ).

Svend, der ikke føler sig særligt brødebetynget.

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=49399

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-07 21:53

Foreløbigt tak,

det var det sidste jeg havde forventet at høre,
at kandu kandu er forbeholdt tvivls spørgsmål om brugen af kandu...

men det er helt fint at alle får svar, også på fejl placerede spørgsmål,
nye brugere kan jo ikke vide hvor de skal spørge...

Og jeg er imponeret over især Nordsteds response tid,
en dag må du fortælle hvordan du kan reagere så hurtigt?

Tak for de venlige svar...
I vil senere opdage på hvilke områder jeg kan bidrage, Svend

Kommentar
Fra : pve

Dato : 02-11-07 21:59

Citat
det var det sidste jeg havde forventet at høre,
at kandu kandu er forbeholdt tvivls spørgsmål om brugen af kandu...
- hvor fik du lige det fra ????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-07 22:02

Citat
det var det sidste jeg havde forventet at høre,
at kandu kandu er forbeholdt tvivls spørgsmål om brugen af kandu...

Hvad havde du forventet dig , der skulle høre under den kategori!!!!

Der er disse kategorier at vælge imellem

http://www.kandu.dk/topics.aspx?grpid=0

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 02-11-07 22:15

Altså du spørger hvad du kan spørge om i kategorien Kandu..

- Om Kandu, forstås det vel!! Eller????

Smaltalk er til alt det der normalt kommer i kassen med "skrammel"!!
Det man ikke helt ved hvor man gør af!

Og, jo, jeg synes de fleste spørgsmål bliver besvaret ordenligt også selv om de er havnet i en forkert kategori..
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=261181
Her er et glimrende eksempel..

Men det bliver da dejligt med en "ny" kandut der kan blande sig.......

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 02-11-07 22:18

Ups fejl link....
prøv dette
http://www.kandu.dk/spg109433.aspx

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-07 22:23

Den tråd/spørgsmål husker jeg godt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-07 09:18

God Morgen og tak for de mange svar. De første mere positive end de sidste...
men det var også forventet, for Ja jeg spurgte mod bedre vidende.
(jeg havde bare håbet på en længere positiv debat inden jeg blev afsløret...).

Jeg har ikke sat mig særligt ind i reglerne, men jeg ved at dette forum er forbeholdt spørgsmål om brugen af kandu, og at der findes et small talk afsnit til andre spørgsmål uden for kategorierne.
Ser man på titlen af mit spørgsmål, vil man kunne gætte, at jeg ikke er helt tilfreds med den faktiske placering af spørgsmål...

Da jeg begyndte at søge efter slægter i kandu (er det virkelig 15 år siden)
fik jeg fortalt, at i modsætning til eksempelvis i DIS, kan man her godt tillade sig
at komme med lidt personlige, sjove bemærkninger ind i mellem det seriøse.
Håber det stadig er tilfældet?
(ans glemmer at fortælle, at jeg tilføjede parantesen om snaps, fordi spørgeren kalder sig porse)

Og jeg er stadig seriøs og målrettet, også i dette tilfælde, hvor jeg håber spørgsmålet giver anledning til lidt selvjustits. Jeg har tidligere mere direkte opfordret til at spørgsmål, der ikke vedrører brugen at kandu, stilles i en relevant kategori eller small talk.
Dengang blev jordet af "milionær" eliten i kandu ( i "matador" point), men der dog var flere positive tilkendegivelser, fra brugere der godt kunne se, at de burde have spurgt under smalltalk.
Det er der ikke denne gang, men jeg håber naturligvis nogle nu tænker og handler anderledes.

Og ja jeg kunne selv have spurgt under smalltalk, men så havde nogle af de der spørger,
forkert i dette forum, måske ikke set spørgsmålet.

Og naturlig skal nye brugere, der ikke kender strukturen, have hjælp også i kandu kandu...
(spørgsmålet med bil gearet er jo et godt eksempel).

Med håb om et renere afsnit for kandu bruger service fremover, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-07 13:22

Undskyld!!!
Ud fra noget ans skrev troede jeg i morges at jeg havde spurgt under kandu kandu,
men spørgsmålet er jo stillet her under smalltalk.

Så glem det om "dette forum" ovenfor, det refererer til vort bruger service forum.
Og måske er forholdene her ikke helt så slemme som jeg troede...

Så kan jeg bedre forstå jeg ikke kunne finde mit eget spørgsmål, Svend

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-07 13:34

He he Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-11-07 14:06

svendgiversen

Citat
Så kan jeg bedre forstå jeg ikke kunne finde mit eget spørgsmål, Svend

Du kan da altid finde dit eget spørgsmål. Du klikker bare på dit eget navn, så kan du se de spørgsmål, du selv har stillet eller deltaget i.

God weekend

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-07 14:27

Tak for svaret dova.