/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Se TV med min bærbare !
Fra : Sygate
Vist : 708 gange
500 point
Dato : 31-10-07 21:41

Jeg har en bærbar uden TV-out som jeg husker at det hedder.

Hvad kan jeg gøre for at kunne komme til at se TV direkte fra den. Altså hvor man kan tune kanaler ind osv.

Accepteret svar
Fra : leif0149

Modtaget 510 point
Dato : 31-10-07 22:13

Hej.
TVout er ikke det samme som *PCen kan sende TVudsendelser "out" i rummet.
Det betyder bare, den kan tilsluttes TV, og f.eks. bruges som DVDafspiller.
Du kan købe forskellige "bokse" til at slutte til f.eks. USBstikket og på den måde se TV på din bærbare.
Du kan finde mange på EDBpriser.dk.
Husk antenne, hvis den ikke skal tilsluttes anden antenne/kabelTV,
Held og lykke.
Leif

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 31-10-07 22:22

Tak Leif !

Hvad hedder en sådan boks på fagsprog

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 31-10-07 23:08

herinde under skal du vælge de forskellige specifikationer.

Men som jeg kan se det kan du bruge cardbus (der typisk kan sidde i siden af bærbaren, eller usb hvilket siger sig selv)

men good luck

Kommentar
Fra : arvig

Dato : 31-10-07 23:52

Benyt dette link, så får du 63 muigheder forat få tv-signaler ind i din pc

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=45&Sort=&Soegeord=%22tvtuner%22&chkSoegSaetning=on

Du skal blot sætte din antenne på indgangen.

venlig hilsen

j arvig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-07 07:08

Ja - du skal bare have et tvkort i maskinen - enten som usb eller PCMCIA..... (eller indbygget)

Dernæst et signal fra en antenne.....

Men men men...

Hvis du forventer du bare kan tage notebooken op af tasken og se TV hvor som helst - bliver du skuffet

De "miniantenner" du kan købe - trækker rent ud sagt ikke en ski....

Men er det hjemme eller på kontor hvor du har mulighed for "rigtig" antenne - ja så er mulighederne gode....

PS...
Program til at stille kanaler osv. medfølger kortet...

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 01-11-07 07:16

Ud over de nævnte kan du måske være heldig , at din lokale Alde ligger inde med en USB-box til va 400 kr.
Den fungerer samtidig som harddiskoptager m. bl. a. timeshift. Den koster ca 400 kr og fungerer udmærket.
VH
Leif

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 01-11-07 21:30

Tak for hjælpen allesammen.