/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
8.5 gb dvd = kopiring
Fra : dayworker24
Vist : 452 gange
100 point
Dato : 30-10-07 10:20

Jeg har prøvet at backup mine dvd'er, men jeg har et problem.

Jeg har dvd diske på 4.5 gb, men så skal jeg bruge 2 diske til hver film, men hvis jeg køber nogle 8.5 gb dual layer diske ville jeg så kunne brænde filmene direkte ud på dem?

Altså så ripper jeg dem bare til computeren og derefter brænder jeg dem bare ud igen

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 30-10-07 10:52

Hvorfor bare ikke bruge dvdskrink,så kan de være på en 4,5-4,7 gb disk

http://www.dvdshrink--download.com/shrinkdvd/index.asp?gclid=CNew_u6tto8CFQrWXgod51nOag

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 30-10-07 10:56

Og her en en guide i hvordan du bruger dvdskrink

http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 30-10-07 12:27

DVD-shrink duer ikke længere til nye film, da der er kommet en ny krypteringskode på nye film. Med andre så kan den kun kompriere og ikke bryde krypteringen. For at bryde krypteringen kan du fx. bruge DVD Fab Decrypter http://www.dvdfab.com/free.htm

God fornøjelse.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 30-10-07 12:33

Og så bagefter shrinke med det tidligere nævnte/udmærkede program.

Undskyld.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 30-10-07 12:36

Citat
DVD-shrink duer ikke længere til nye film, da der er kommet en ny krypteringskode på nye film.

Det passer nu ikke helt,dvdskrink bliver igen opdateret,hvorfor tror du ellers at den hedder dvdskrink 2007
Og jeg har rippet spiderman 3 med den

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 30-10-07 12:44

Det er da gode nyheder Det glæder mig og tingene lidt lettere.

Den officielle side er bare ikke opdateret

http://www.dvdshrink.org/forum/viewtopic.php?t=1821

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 30-10-07 12:48

Nej,de skifter nok hjemmesider lige så hurtig som vi andre skifter underhyler,men med mit link kommer man til en side der ser anderledes ud en den orginale

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 14:49

De fleste nyere brændere kan også klare duallayer skiver....

Blot en extra mulighed.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-10-07 18:09

men er der så mange afspillere der kan klare dual lauer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 18:19

Ja - de "bedre" gør

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 18:21
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-10-07 18:26

ja ja men det er jo også kun en model , og hvis kke lige det er en sådan man har kan man jo ikke lige brænde dem på duallayer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 18:33

Det var skam kun et eksempel

Der findes MANGE af slagsen - i alle mærker og modeller.....

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 30-10-07 19:34

Jeg har spurgt herinde før om komprimering. Jeg bruger pt lige dvd fab, men det er simpelthen ikke godt nok.

Jeg kan bokstavelitalt se at kvalteten bliver forværret ved at bruge dvdshrink. Det bliver simpelthen ikke god nok kvali.

Og jeg tænkte på at alle dvd'er i dag fylder mere end de normale skiver (her ener jeg 4.5 gb skiver)

Er alle film så ikke dual layer diske?
Eller findes der mange slags en sides diske med 8 gb?

Det lyder bare mærkeligt. Har ikke selv set nogle skiver over 4.5 gb der ikke var dual layer, men ser da gerne et link

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 20:05

Ja - der findes mange slags......

Men der er ikke noget du umiddelbart kan købe i handel.....

Men kan din afspiller spille dual og din brænder brænde dem er det jo ikke nogewt problem.....

At du med DVDShrink kan SE forringelse må skyldes nogen MEGET STORE originaler der derved bliver komprimeret FOR MEGET....

De fleste købeDVDer indeholder jo en del EXTRA - det kunne man jo fjerne - det giver en mindre komprimering på SELVE filmen....

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 31-10-07 08:05

Min erfaring er, at hvis du kun overfører filmen, et audio-sprog danske undertekster så må filmen ikke være over 1 t 45 min. før filmen bliver komprimeret til en dårligere kvalitet. Ved 2 t. ligger kvaliteten på omkring 90%.