/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
2 katte om samme kattebakke?
Fra : Satellit
Vist : 1084 gange
50 point
Dato : 29-10-07 13:07

Jeg har en kollega som overvejer at købe sig 2 (inde)katte. Hun vil gerne vide, om de 2 katte kan benytte samme kattebakke eller om de skal have hver deres?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-07 13:13

Hvis det er 2 killinger af samme kuld, er der sandsynligvis ingen problemer, hvis det er 2 katte fra 2 forskellige steder, så bør de have hver deres madskål og hver deres bakke, held og lykke med misserne

Kommentar
Fra : housegoat

Dato : 29-10-07 13:23

Jeg har engang haft 8 voksne katte på en gang. De gik godt nok både ude og inde, men inde havde de kun 1 bakke til fælles brug. Det har jeg aldrig haft problemer med. Jeg kender også flere med flere katte, og de har også kun 1 bakke til fælles brug. Det kan sagtens lade sig gøre. Held og lykke med foretagendet.

Accepteret svar
Fra : liseaa

Modtaget 60 point
Dato : 29-10-07 13:42

hej!
Jeg har også flere katte, men de har også mulighed for
udendørs....
Om vintern er de lidt tilbøjelige til at besørge herinde i varmen. Ingen problemer, men killinger vil helst have deres eget "toilet" i starten.Prøv jer frem!
Hvad angår madskål, så kan de sagtenes dele den. Derses natur påbyder dem respekt hvis de førrst har accepteret hinanden (tror jeg ....)
Held med dem: liseaa

Kommentar
Fra : myes

Dato : 29-10-07 13:54

Jeg har endnu ikke haft problemer med at to katte fra to forskellige steder skulle dele en kattebakke.
Men det er lidt hvad man selv synes er bedst. Nogle prøver sig frem, andre har med det samme to bakker stående for en sikkerheds skyld.
Hun kunne starte med at prøve to bakker, og hvis hun så kan se de bruger den samme begge to, ja så kan hun jo bare fjerne den ene.

Hilsen en slave for to krævende katte.....

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 29-10-07 14:24

Sagen er den, at min kollega siger at hun kun vil have 2 katte, hvis de kan bruge samme kattebakke, så det er nærmest en nødvendighed

Kommentar
Fra : myes

Dato : 29-10-07 14:33

Der er vist ingen garanti for at de kan bruge samme bakke, så det skal hun jo lige overveje..
Men tror nu der er mange der har gode erfaringer med to katte om en bakke

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 29-10-07 14:34

Tak for svaret liseaa.
Min kollega siger mange tak for alle de fine svar, de har været til stor hjælp!

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 29-10-07 17:20

Tillæg:
Havde engang 2 katte fra 2 kuld. Jeg tror de sked om kap, for at se hvem der kunne svine kattebakken mest til. Vi måtte desværre af med den ene af andre årsager, og herefter er den anden helt holdt op med at bruge kattebakken, og besørger udenfor istedet.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : dior

Dato : 29-10-07 18:10

Der er nogle "kloge hoveder" der engang har sagt at man skal bruge én bakke til hver kat,og så endda have en ekstra!!Det syntes jeg er vildt overdrevet..Jeg har 5 katte,og de har 3 bakker.
Det går helt fint med det.
Så én bakke til to katte,kan der vist ikke blive problemer med..
Hej igen