/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Manglende hastighed
Fra : egoland
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 26-10-07 16:10

Har et bundkort, der kører med en athlon cpu, der på papiret kan køre 1666 mhz, men reelt vil den kun køre 1250 mhz, som så justeres på bussen. Hvad kan problemet være? Jeg har prøvet med andre ram-klodser, men problemet bliver ved at være der. Kan det være strømforsyningen, der ikke er stabil nok? Bundkortet er et asrock k7vt4a-pro

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-10-07 16:28

kik lige i din manuel der er nok en jumper som skal flyttes

Note: The CPU FSB frequency of this motherboard is determined by jumper-setting. You must
adjust “FSB Select Jumpers” according to the FSB of your AMD CPU. Please follow the
figures above to set the CPU FSB frequency.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 26-10-07 17:22

Citat
kik lige i din manuel der er nok en jumper som skal flyttes

Note: The CPU FSB frequency of this motherboard is determined by jumper-setting. You must
adjust “FSB Select Jumpers” according to the FSB of your AMD CPU. Please follow the
figures above to set the CPU FSB frequency.

Det ved jeg godt, oconer, det er der jeg har sat den til 200. Jeg skulle gerne op på 266.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-10-07 17:28

FSB_SEL0 åben ingen jumper
FSB_SEL1 jumper på ben 2 og 3
FSB_SEL2 jumper på ben 1 og 2

Så skulle den køre 266 MHz

Kik i manuel under 2.5 Jumpers Setup

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-10-07 17:38

Hvis du ikke har manuel kan den hentes her.

http://www.asrock.com/mb/manual.asp?Model=K7VT4A%20PRO&s=

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-10-07 17:42

Det kan være du skal opdaterer/flashe din bios(bios opdateres jævnlig til nyere/hurtigere cpu'er),tjek
om der er en uptodate bios rom på kortet's HP.
Selv om det er en ældre fyr.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 26-10-07 18:01

Jeg har manualen, og jumpersettings kan man se på bundkortet. Den CPU, der sidder i, er en ældre sag, og jeg har et tilsvarende bundkort, der problemfrit kører med en sempron, som er nyere. Så det burde kunne lade sig gøre. Begge kører med den samme bios-version: 1.40

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-10-07 18:11

Er det også en sempron du forsøger dig med på det omtalte mobo,selv om den er nyere er det en anden arkitektur
end en althlon,sempron er en fiat 500 og athlon er en volvo
544,jeg har set det op til flere gang at en bios opdatering er
rettet mod en bestemt cpu type/rev,eller flere bestemte typer/rev amd cpu'er.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-10-07 18:11

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-10-07 18:33

æææ rolig det er jo kun en
Citat
IHar et bundkort, der kører med en athlon cpu, der på papiret kan køre 1666 mhzr

Så det må være en gammel cpu arhlon 2000+ = 1666 MHz

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 26-10-07 18:36

Det er lige hvad det er: en 2000+, der på 1666mhz, når den kører.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-10-07 18:39

Det kunne jeg godt gætte mig til,jeg har selv en liggende
i min rode kasse.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 26-10-07 18:45

Nå! Den har stået og kørt, mens jeg har chattet: Slukkede for den, og nu vil den ikke starte igen - giver et lille spjæt på blæseren, og intet mere. Så det er nok strømforsyningen - eller hvad er jeres bud?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-10-07 18:49

Har du flytte jumper som jeg beskrev, kan det jo være der fejlen er.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-10-07 18:50

eller køler problemer på din cpu

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 26-10-07 18:55

Køleren er ikke engang håndlun! Og jeg har ikke flyttet på jumperne.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 26-10-07 19:02

Har lige prøvet at "nødstarte" strømforsyningen med et stykke ståltråd: Ingen reaktion - den er død! Bare ærgerligt!

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-10-07 21:24

træls, håber du har en fra en anden kabinet du kan bruge