/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
bog om nisser
Fra : snusi
Vist : 500 gange
200 point
Dato : 23-10-07 19:14

Jeg har fået til opgave at læse for beboerne på et plejehjem. Jeg har lyst til at læse om drillenisser, men kan ikke rigtig finde bøger som henvender sig til de voksne.
Er der nogen der har en idè?

snusi

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 23-10-07 19:20

pyrus er ærlig talt også lidt for HELE famillien.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-07 19:36
Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-07 19:53

Jeg besøger en dame af og til på snart 81 år.
Hun er vild med at læse om nisser Jeg kan ikke give noget link,men bøgerne hedder "troldepus".Jeg vil tro at bøgerne er sjove både for børn og ældre Så prøv og søg på GOOGLE,så håber jeg du finder noget du kan bruge

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-07 19:58
Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-07 19:59

Dér var du hurtig Refi..Jeg fandt selv linket lige efter jeg havde skrevet beskeden..Men du var hurtigere..

Kommentar
Fra : iah

Dato : 23-10-07 20:03

Omtalte Troldepus finder du her:

http://www.saxo.com/item/204948

Nissens historie:

http://www.sa.dk/sa/godehistorier/jul/nisse/default.htm

Julehistorier:

http://www.julidannevang.dk/jul/julehistorie.htm

Glædelig forjul...

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-07 20:08

Vi er bare gode til de links

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-07 21:21

Ps. Og så vil jeg tro at bøgerne kan skaffes hos en boghndler.F.ex. Bog&ide

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-07 21:34

Boghandler..Mit tastatur er da vist ikke lige hvad det HAR været

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 23-10-07 22:32

Da jeg arbejde på biblioteket, var noget af det første min halvgamle far bad mig om at tage med hjem

"Ved julelampens skær"

Prøv at låne nogle af dem på biblioteket og se om ikke også de gamle du skal læse højt for, kan huske dem, fra deres go'e gamle dage.

Der kommer stadig nye til, så lån nogle af de gamle først

Og så er der klassikeren - Peters Jul -. Selv om der ikke er drillenisser i den, så kan de nok godt li' at hører den igen.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 24-10-07 15:15

Tja nu nærmer den sig da så småt..
Der er også nisserne "Tiske og Taske"
Samt "Året rundt med nisserne"

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 24-10-07 22:18

Tak for svaret Nordsted1.

Ja havde helt glemt "Ved julelampens skær". Det var en rigtig god idè

Mange tak

snusi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-07 22:23

Selv tak