/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Åbne gl Word i Word ´07
Fra : rwo
Vist : 3582 gange
500 point
Dato : 21-10-07 22:32

Jeg forsøger at åbne gl 2003 Word dolumenter i 2007 Word...

Den beder om:

Filkonvertering
Vælg den kodning, der kræves for at læse dokumentet.
Tekstkodning:
- Windows Standard - MS_DOS - Anden kodning (Her kan så vælges fra en lang liste)

Jeg vælger så Anden kodning - Vesteuropæisk (Windows), men den ser så således ud:

˜˜ óµŽ9ë»púWmáÿ ˆÞžÈKc¨ÛÂ’ƒ¹v”éÇ9 5ÏW
å ì^uù ølÎ4æ–.>ôv•¾ÿ é zoÄo ‹g…µë œºùdÜ ~mÜ– ê½»Uãã/

Hvad gør jeg galt???

Please hjælp!

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-10-07 22:36

Du gemmer dokumenterne på en flytbar disk - åbner dem på en anden maskine uden Office 2007 - gemmer igen, men under filtype laver du det om til en RTF fil, så skulle du få løst problemet!

Clou

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-10-07 22:37

Derefter kan du åbne dem på Office 2007 - det glemte jeg lige at tilføje

Clou

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-10-07 22:42

Citat
IJeg forsøger at åbne gl 2003 Word dolumenter i 2007 Word...

Den skulle du da kunne åbenhelt normal uden konvertering ???

ender den på .doc ???

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-10-07 22:47

Til: ocorner - Der er mange der har problemer med åbning af de "gamle" filer i 07 udgaven.

Clou

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-10-07 22:50

ok, bruger kun selv 2003

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 21-10-07 22:56

Ja, de ender på .doc....

Jeg har lagt dokumenter fra min gamle kasserede PC på USB, og lagde dem efterfølgende ind på min nye PC - uden at have Office installeret. Har nu downloadet den prøveversion af Office 2007, og prøver så at åbne de gamle .doc dokumenter som er gemt på computeren før installation af Office ´07 - og resultatet bliver som beskrevet oven for.

Men prøver jeg at åbne filerne direkte fra min USB, hvor de stadig ligger, så er der ingen problemer??? Der åbner de helt fint. Skal jeg så slette dem der ligger på computeren og gemme dem på PC fra USB igen?

Og hvad så senere, når jeg afinstallerer prøveversion, for så at installere versionen (den lille pakke) som jeg køber, sker det så igen? Jeg spørger kun, for så vil jeg ikke begynde at redigere en hel masse før jeg har den faste udgave.

For øvrigt så bliver jeg da helt usikker på om jeg vil have 07, synes da godt nok at word ser meget anderledes ud, men det vender man sig måske til?

Jeg har kun downloadet Prof versionen, da jeg skulle have konverteret nogle gamle Microsoft Office 03 mails til Windows Mail, og behøvede derfor MO

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-10-07 23:34

Åbn i 2007 og gem som og vælg den "gamle udgave" 2003

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-10-07 09:17

Det jeg har prøvet med en ægte office 2007 har ingen besvær med at læse gamle word filer.

Men hvis man skal sende videre til andre er det praktisk at gemme i det gamle format.

Hvis man får en ny word fil og kun har et gammelt program, må man først konvertere filen. Det kan man få gratis program til.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-07 10:29

Du kan åbne fra USB
Åbner du fra word eller dobbeltkliklker du på filen.

Indtil du har styr på de office filer så bør du gemme dem fra USB.

Ps. Der er stor sansynlighed for at du kan åbne office filer fra dette gratis program.
http://da.openoffice.org/
Openoffice kan åbne microsoft filer, arbejde med dem og gemme dem igen så de kan læses af MS office

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 22-10-07 12:45

ja, jeg dobbeltklikker på filen fra min USB og den åbner ubesværet...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-07 13:32

Prøv lige:
Lav en mappe
Kopier en af de word-filer over i mappen.
Dobbeltklik på filen i mappen.

Hvad sker der så. ????