/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Zen Micro - Reload af firmware
Fra : Marc88
Vist : 569 gange
20 point
Dato : 21-10-07 21:02

Hey kloge mennesker,

Min veninde har et zen micro, som pludselig ikke kunne noget som helst mere. Hun tog derfor til en butik og fik at vide, at hun skulle opdatere firmwaren. Når jeg sætter USB-stikket i computeren og ind i hendes Zen og trykker "Reload firmware" på Zen'en siger den noget med at jeg nu skal reloade firmware via usb. Det mærkelige er bare, at computeren ikke kan "se" Zen'en.. Altså computeren siger at Zen'en ikke er tilsluttet.

Nogen der ved hvordan jeg løser dette problem ?

Mvh Marc

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-10-07 21:32

Nu skriver du, som om vi allerede ved hvordan dit system er strikket sammen. Men det ved vi ikke, da du faktisk starter midt i "historien".
En firmware er noget du skal downloade fra f.eks. producentens hjemmeside, hvorefter den skal installeres.
Jeg gætter på, at du tågesnakker om en router af typen "zen micro".
Hvis jeg er faret vild i tågen, så må du endelig rette mig!

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 21-10-07 21:42

Jeg tror du har ret i det med at jeg skal ind og hente noget på deres hjemmeside og installere det. Jeg prøver det lige og så vender jeg tilbage.

Men tak for hjælpen so far.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-10-07 22:04

Citat
eg gætter på, at du tågesnakker om en router af typen "zen micro".

Creative ZEN Micro is the digital audio player er det ikke en mp3 afspiller.

Den jeg har skal der installer et program for at jeg kan se den på computeren.

http://dk.europe.creative.com/support/downloads/download.asp?MainCategory=213&nRegionFK=&nCountryFK=&nLanguageFK=&sOSName=Windows+XP®ion=3&Product_Name=Zen+Micro&Product_ID=10795&modelnumber=&driverlang=1030&OS=10&select=0&x=51&y=16

Kommentar
Fra : Annzophie

Dato : 25-11-07 17:18

Sådan nogenlunde opfører min mp3'er sig også. Altså den tænder bare, og kort tid efter slukker den igen. Jeg ringede derind, og så sagde de, at jeg skulle downloade en firmware. Så det gjorde jeg, men nu vil min computer slet ikke "kendes ved" mp3'eren igen... Rimelig irriterende.