/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Snavs i systemet ?
Fra : Højris
Vist : 464 gange
100 point
Dato : 21-10-07 11:46

der er opstået det problem, at når jeg kligger på nogle af de dropdown menuer der er,reagere systemet på den måde at knappen ser aktiv ud men der sker ikke noget ved at kligge på den. Eks. den for at hente post. og lige nu, hvor jeg sidder og skriver virker return tasten ikke, men der kommer blot et pling. Ligeledes når jeg kligger på start, kommer menuen op men der sker ikke noget når jeg vælger luk computeren. Tilsvarende kligger jeg på et lings her på kandu sker der heller intet. Alt i alt en kedelig sag. Håber på en løsning. Mvh. Højris.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 11:51

Du stiller bare din komputer en dag tilbage til da det virkede

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-10-07 11:55

Måske trænger din computer bare til en grundig oprydning, begynd med den indbyggede Diskoprydning, som du finder når du klikker på Start - Alle programmer - Tilbehør - Systemværktøjer, sæt markering ud for alle linjer i det den finder og sig ja til at udføre handlingen.
Har du besøgt nogen sider, som du tror har skadet computeren ? Hvilken/hvilke sikkerheds programmer bruger du ?

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 21-10-07 12:29

Hvordan er det nu lige, at jeg kommer ind i system gendannelse ? og ind i alle programmer når computeren er uden for pædagoisk rækevide. ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 12:32

C:\windows\System32\restore\rstrui.exe

Skriv dette i START - KØR

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 21-10-07 12:43

Plaseringen er ikke tilgængelig eller windovs kan ikke finde !!!

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 21-10-07 12:43

Kan du slet ikke komme ind i Windows ? Prøv at genstarte og start så i fejlsikret tilstand, klik på F8 under starten, klik gerne mange gange for at ramme det rigtige tidspunkt, så kommer der en skærmbillede op, hvor du bliver spurgt om du vil starte i fejlsikret tilstand eller og du vil gendanne computeren, her vælger du så at gendanne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 12:55

Du må sætte CDen i og lave en repair - der er tilsyneladende "ged" i dine systemfiler hvis den ikke engang kan finde de faste.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 12:56

Og vær lige sikke på du har skrevet RIGTIGT.....

copy/paste - så er du sikker....

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 21-10-07 13:20

Tak for svaret o.v.n..

copy/paste - så er du sikker.... ve got

Pudsigt nok kunne jeg denne gang godt komme ind til luk og genstart.

og med et par F8 så yes yes

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-10-07 13:36

Selv tak godt du fik din puter i orden igen, husk at køre oprydning en gang imellem + defragmetere, begge værktøjer er under Tilbehør og Systemværktøjer

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 21-10-07 14:20

Det gør jeg så, og systemgendannelse ligger også her i den selv samme menu men det er jo lige gyldigt
når jeg kun kan komme halvvejen der ind. Men nu har jeg lavet en genvej på skrivebordet.

Hygge