/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
biosupdate til gammel pc
Fra : snuggeben
Vist : 376 gange
100 point
Dato : 06-02-03 11:02

Hej, jeg har en gammel pc, som jeg gerne vil opdatere bios på. Det er en gammel Scenic Pro C5 med et Siemens Nixdorf board (D943). Er der nogle der aner hvordan jeg gør det? Hver gang jeg har prøvet, skriver den "error writing outputfil".
Jeg håber der er nogle som kan hjælpe!!!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 11:11

Er det fordi du har andet liggende på disketten, det tyder på at den prøver at gemme den gamle BIOS men der ikke er mere plads på disketten.
Du installerer vel fra en diskette ??

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 11:13

eller også er den skrivebeskyttet......der skal kun være hul i den ene side på disketten

Kommentar
Fra : snuggeben

Dato : 06-02-03 11:22

Ja, jeg installerer fra en dosdiskette og den er ikke skrivebeskyttet. Hvis det er fordi jeg skal bruge to disketter, så kan jeg altså ikke nå at sætte den anden i inden den skriver det. Har prøvet!

Kommentar
Fra : snuggeben

Dato : 06-02-03 11:27

Måske skulle jeg prøve at have 2 floppydrev installeret. Så kan det jo være det fungerer!

Kommentar
Fra : Julles

Dato : 06-02-03 11:32

Det Flash program du bruger til at opdatere skal være af ældre dato og stemme overens med bios type.
Det lyde mere som om det er den forkerte flash du bruger
Der skal kun bruge en diskette til dette prøv en hel ny diskkette
Hvis en mobil har ligget og ringet i nærheden af diskketen virker den ikke mere

Hvis du er uheldig har du en brevvægt så virker den slet ikke mere (så pas på)

Hilsen Julle

Kommentar
Fra : snuggeben

Dato : 06-02-03 11:40

Det er en phoenix bios ver. 4.05 rev. 1.00. Skal jeg så først køre phoenixflash inden jeg kører flashbiosen???? Jeg vil opdatere til ver. 4.05 rev. 1.02. Det må da være den rigtige!

Kommentar
Fra : Julles

Dato : 06-02-03 12:07

Ja du skal køre phoenixflash og så skal du skrive filnavn *.bin el *.awd ( kært barn har mange navne )
eller hvad nu det efternavn er ( det navn der står efter puktum.)

den spørger om du vil gemme den gamle bios og det skal du sige ja til bios nr: .old
resten skal du bare svare ja til

Held og lykke

Julle

Kommentar
Fra : snuggeben

Dato : 06-02-03 12:17

Jeg prøvede at køre at køre phoenixflash igår og da skrev den, at den ikke kunne køre p.g.a. memoty manager og det aner jeg ikke hvad er, så det kom jeg ikke videre med

Kommentar
Fra : snuggeben

Dato : 06-02-03 12:19

undskyld memory manager

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 12:23

Du skal ihvertfald ikke have 2 floppydrev installeret, har du formateret disketten inden da lagde filerne på (quick-format duer ikke)

Kommentar
Fra : Julles

Dato : 06-02-03 12:37

Hvis der ikke er nok memori er det fordi der er inlæst for meget på diskketen
der skal kun være
command.com
io.sys
msdos.sys
og den phoenixflash.exe
og den fil du skal opdatere 1.02

Hilsen Julle

Accepteret svar
Fra : Julles

Modtaget 110 point
Dato : 06-02-03 12:38

Hvis der ikke er nok memori er det fordi der er inlæst for meget på diskketen
der skal kun være
command.com
io.sys
msdos.sys
og den phoenixflash.exe
og den fil du skal opdatere 1.02

Hilsen Julle

Kommentar
Fra : snuggeben

Dato : 06-02-03 13:33

Nu har jeg fundet en fejl jeg har lavet. Jeg har lavet en dosdiskette på min anden pc der kører XP. Jeg har så lavet en på win98, som så startede op, men den skriver nu "platform signature not found in the interface". i phoenixflashprogrammet. Hvad er det den ikke kan finde?

Kommentar
Fra : Julles

Dato : 06-02-03 13:49

Det er ikke den rigtige flash du bruger hvor gammel er bios den skal passe sammen og når du formater disksket:
skal du skrive format a: /s i win 98/dospromt
og ikke i en lav en systemdisk i windows i tilføj programmer/fjern
det er meget vigtig at der ikke er mere ind de fem punkter i den tideliger kommetar/svar
Hilsen Julle

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 13:56
Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 14:10
Kommentar
Fra : Julles

Dato : 06-02-03 14:15

Jeg kan godt lide at man søger problemmer på hjemme siderne ,men så må vi jo vente til der er et svar fra Uffe29
nu når han har fundt problemmet. ok.
dette løser ikke dit problem
det kan jo være at du ikke har slået biosopdat fra i bios-setup ????

Julle

Godkendelse af svar
Fra : snuggeben

Dato : 06-02-03 14:19

Jeg tror heller ikke det er den rigtige flash. Den jeg bruger er fra 2001 og bios er fra '97. Men hvor får man fat i den rigtige flash? Jeg skriver ind til Siemens efter den nu. Nu gider jeg ikke bøvle mere med det. Ellers mange tak for hjælpen. Jeg er da ihvertfald kommet lidt længere end jeg var før! Mojne

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 14:21
Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 14:23

Jaja....så finder jeg den rigtige (er jeg næsten sikker på) og så accepterer du julles svar

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 14:23

Kommentar
Fra : snuggeben

Dato : 09-02-03 12:28

http://developer.intel.com/design/motherbd/standardbios.htm. På den side finder du oplysning om opdatering af bios på gamle pc'er.

Kommentar
Fra : snuggeben

Dato : 09-02-03 12:29

http://developer.intel.com/design/motherbd/standardbios.htm På den side finder du oplysning om opdatering af bios på gamle pc'er.