/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD drev starter ikke rigtigt!
Fra : arnely
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 19-10-07 15:04

Når junior sætter et spil i DVD drevet starter det op (kan man høre).

Men der kommer ikke en menu frem på skræmen, hvor man kan starte spillet.

Jeg skal i "Denne computer" hver gang, for og få menu vinduet til og åbne. Derefter køre det så uden problemer.

Det er et ret irriterende problem, som håber kan løses.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-07 15:34

Det er fordi DVDen ikke har autorun....

Du kan lægge en genvej på skrivebordet der henviser til exe-filen på DVDen....

Så er det bare at klikke på iconet.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-07 15:35

Eller henviser til menu-filen hvis det er den du skal bruge

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-07 15:54

Højreklik på dit drev og gå ind under egenskaber > automatisk afspilning Her kan du vælge hvilken handling du ønsker alt efter hvad der er på DVD skiven

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-07 16:03

Prøv at højre klikke på dvd drevet i Denne computer, klik på Egenskaber og på fanbladet Automatisk afspilning, der kan du vælge hvad computeren skal gøre, når der kommer en cd/dvd i drevet, i tilfældet her, skal du sikkert ændre egenskaber for cd med Blandet indhold, du kan foreksempel vælge Åben mappe for at vise filer, så kommer den frem på skrivebordet, uden at i skal ind i Denne computer hver gang

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 19-10-07 16:20

Tak for svaret gutter - men jeg har prøvet alt de i kommer med.

Det hjælper ikke et klap

Jeg forstår ikke hvad der er sket. Har haft den her computer i 2.år, og lige pluselig virker det ikke mere. Hvad vi sætter i af spil, har der altid poppet et menu op fra spillet. Hvad F... der lige pluselig er sket må....ja jeg ved ikke hvem

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-10-07 16:45

Tjaaaa.... så prøv en systemgendannelse.
Gambrinus

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 19-10-07 17:38

Denne løsning her hjalp mig http://support.microsoft.com/kb/330135

Annuller spørgsmålet
Fra : arnely

Dato : 19-10-07 17:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål