/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Active Virus Shield ???
Fra : e.c
Vist : 893 gange
100 point
Dato : 18-10-07 19:31

Har andre fået denne mail fra AOL

Citat
Dear eyvind
We hope you have been satisfied with the free protection provided by Active Virus Shield. Although your software may still be up-to-date,* this service is in the process of being discontinued.

Download Our New Virus Protection - Still At No Charge
AOL has teamed up with McAfee, a leader in online security, to bring you McAfee® VirusScan® Plus--Special edition from AOL. And just like your current virus protection, there is no charge for this service. All you need is a free AOL screen name.

To ensure you remain protected, we highly recommend you update now.

Update now to McAfee® VirusScan® Plus- Special edition from AOL and get the essential protection you need against viruses, spyware and hackers, plus enhanced security features - at no charge.
More Options for Staying Protected:
Special Offer! Upgrade to Kaspersky Internet Security 7.0 and and Receive an Exclusive Discount!
Did you know that Active Virus Shield is Kaspersky technology? You can continue using Kaspersky technology at nearly a 40% discount when you upgrade to the new Kaspersky Internet Security 7.0. This premium solution from Kaspersky Lab offers award-winning anti-virus and anti-spyware detection rates, complete spam protection, an integrated firewall, privacy and parental controls, and much more. This offer is only available to Active Virus Shield users.

Minimum System Requirements for McAfee® VirusScan® Plus - Special edition from AOL:
? Windows Vista, 800 MHz or higher processor, 512MB RAM, 200MB hard disk space
? Windows XP or 2000: 500 MHz or higher processor, 256MB RAM, 200MB hard disk space

*Only users with a current license to the software are still receiving updates. Check your Active Virus Shield software to determine whether it is active. If your software is no longer active, you must upgrade now for up-to-date protection

Jeg bliver forskrækket når nogen starter med Kære = plejer at være noget med penge.

Det ser ud som om de vil have at jeg skifter over til et andet system.

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 18-10-07 19:52

Jeg har også fået den og undrede mig. Har ikke reageret. Så jeg er også interesseret i at høre, hvad det er for noget.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-10-07 19:54
Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 19:57

Tjekkede lige mit "spam"....

Har ikke fået den, men det skyldes vel kun at de har stoppet med AVS og er gået over til McAfee.....

De vil vel prøve at holde på kunderne.....

Tvivler på der er noget suspect i det.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-07 20:02

Arlet................. den er lige til at tænke over.
Da jeg arbejder meget med mine harddiske (slette/flytte/geninstallerer) er det rat med et gratis produkt, hvor et betalingsprodukt ikke tillader multigbrug af installationer.
Og gratis er jo altid godt.

Hvilken er nemmest at bruge / sætte op............................ Avast / AVG

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 110 point
Dato : 18-10-07 20:06

Jeg er vild med Avast, som jeg mener er bedre end Avg.. Du kan læse mere om avast her: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=55

Der er en installations manual her: http://www.spywarefri.dk/avastmanual.htm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-07 20:07

Citat
De vil vel prøve at holde på kunderne

Jeg er måske lidt paranoid - men sådanne metoder får mig som regel til at vende ryggen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 20:07

De er begge nemme....

AVG var jeg glad for...

Skriver var - da jeg syntes det "stjal" for mange resourser med tiden.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 20:10

Bruger nu cactus og er ovenud tilfreds.....

Det passer næsten sig selv og smider ikke noget væk (så intet smutter....

Det "lærer" lynhurtigt - i løbet af 6-14 dage kommer INTET spam

http://www.codeode.com/spamfilter/

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-07 20:10

Tak Arlet - jeg lader lige tråden stå, så flere kan kigge ind og se dine gode råd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 20:13

Hov - det var jo ikke spamfilter men antivirus

Bruger der PrevX - men den er IKKE gratis mere.....

Var på GAOTD som gratis

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-10-07 20:19

Velbekommen..

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-10-07 20:37

Avast er et hamrende godt antivirus. Er forudinstillet til god ydelse, og opdaterer selv automatisk. Ingen grund til at betale, når man få noget så godt gratis

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-10-07 21:03

Tjaaaa.....
Vi installerede jo AVS efter et tip her på Kandu, om at det var gratis ved registrering her og nu.
Så jeg havde ikke betænkeligheder ved den E-mail og har installeret McAfee.
Nu er jeg jo heller ikke så paronoid som jer andre.
Jeg geninstallerer alligevel et par gange om ugen og har også den dårlige vane at tage backup.
Som Refi skriver, syntes jeg også at AVG "stjal" for mange resourser.
SPAM....... Hvad er det nu lige, det er for noget ? ? ? ? ?
Jeg har da ikke noget spam-filter og modtager aldrig spam.
Hvad er det dog for hjemmesider i flipper rundt på
og smider i bare jeres e.mail adresser alle mulige steder ? ? ? ? ?
NEJ e.c. du skal IKKE begynde på noget !
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-07 21:09

Altså Gambrinus - når vi nu gerne vil ud og kigge på de vilde hjemmesider med dejligt udstyr..............så er vi nødt til at gardere os lidt.
Jeg har et filter som bremser op hvergang jeg tænker på at købe godterne.

Men selvfølgelig sker der nok ikke noget, når du bare kigger på DR vejrudsigten.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-10-07 21:12

Din kone skal vist ha' installeret et "Gamle Gris Filter" på dine elektronhjerner e.c.
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 21:27

Du behøver såmænd bare være medlem af en klub eller lign. hvor din adresse er opgivet....

Kandu f.eks.

Så skal spammerne nok finde dig....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 21:32
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-10-07 22:01

Øøøøøhhhh....Pinligt....
MdcAfee kom sgu' lige op med, at jeg havde programmet Snadboy liggende
på en harddisk, jeg ikke har fået ryddet op på. Det ku' McAfee ikke li' !
Jeg har ikke en gang Snadboy installeret.
Det var kun installationsfilerne, jeg havde liggende.
Snadboy filerne er nu slettet.
Det har AVG eller AVS aldrig fundet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-07 22:15

Godterne er altså elektroniske dimser -
så jeg ved ikke hvad det grisefilter skal til for.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-10-07 22:22

Nååå.......... så trækker du i land. Hva' ?
Jeg viste ikke at din kone er på Kandu for at checke dig.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-07 23:08

Det er hende der styrer netværket, og hun kalder det for-ældre-kontrol.
Jeg har ikke endgang fået udleveret password til min trådløse mus.

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 18-10-07 23:40

Tak for svaret arlet.

Avast her I come.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-10-07 23:44

Godt valg e.c, og hvis du vil være endnu mere sikret, så smider du hele pakken i, eller i det mindste ThreatFire http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=156