/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Stofanet som lovet
Fra : bruuno117
Vist : 1209 gange
100 point
Dato : 18-10-07 11:37

Hej

Jeg har Stofanet som isp, og her sidst i august fik jeg et rart lille brev ind af døren fra dem. Det sagde højt og tydeligt at eftersom jeg havde været en god loyal kunde hos dem i lang tid, ville de fordoble min hastighed + 50% oveni.

På det tidspunkt havde jeg en 1mbit hos dem, og jeg er jo ikke helt dum, så jeg tænker hvis jeg nu havde en 2mbit i stedet for, vill den jo blive til en 6mbit. Jeg ringer ind til de flinke damer inde hos stofa og spørger om det kan lade sig gøre, og de siger at det kan det sagtens. Fint nok, min forbindelse bliver som lovet opgraderet den 1st september til en 2mbit, og kort efter til de lovede 6mbit.

Jeg går ind på www.speedtest.net og tjekker om den nu også leverer det lovede, og det gjorde den sørme, jeg er på dette tidspunt vildt imponeret, og ret glad for stofanet, for det er sku da et storsindet tilbud!

For en tid ser det da også ret godt ud, men så tjekker jeg min netbank, og ser at der er kommet en regning fra stofa, det er jo fint nok, man skal jo betale for ydelsen, men da jeg kigger nærmere på regningen, ser jeg at de beregner mig for en 4mbit, og det var jo slet ikke havd de lovede mig. Jeg ringer så ind og for fat in en af damerne hos support, og foklare at jeg altså kun har bestilt en 2mbit. Hun kan da også godt se problemet, og siger at det akl hun da nok ordne. Det gør hun også, og jeg logger ind på stafanet.dk for at tjekker at jeg nu også står som det rigtige abonnement, og det gør det, så er jeg glad igen.

Men nej, lykken varer ikke ved, et par dage efter hvor jeg surfer lidt rundt på nettet, henter nogle filer osv osv, lægger jeg mærke til at min max hastighed er 3mbit. Jeg ringer så igen til stofanet, og spørger hvor mine 6mbit er blevet af, men supporteren jeg få i røret fatter ikke an kegle, og mener at jeg har det rigtige, og jeg for fonemmelsen af at de ikke aner hvad fanen de laver derinde.

Det kan for fanen da ikke passe at de ikke kan holde hvad de lover!!! Så mit spørgsmål er, er der andre herinde der har fået det brev fra stofanet, og haft lignende oplevelser, for jeg sidder og føler mig lidt røvrendt her. De kan sku da ikke bare bakke ud af noget de har lovet!?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-10-07 12:23

Jeg mindes nu ikke der stod i brevet at de ville fordoble ens hastighed! Selv har jeg en 4 Mbit der kører med 6 Mbit nu

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-10-07 12:55

Citat
fordoble min hastighed + 50% oveni.

Jeg har ikke Stofanet mere, men jeg mener kun der var tale om 50% ikke en fordobling + 50%.
Meeeen....................
Jeg har flere gange oplevet, at hos Stofanet ved den venstre hånd ikke, hvad højre fod laver.
Der er nok ikke andet for end at tage fat i dem igen og igen, indtil du får en forklaring, du kan bruge.
Gambrinus /

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 18-10-07 13:09

hvis du har en 2 mbit, skal det jo også kun blive til en 3mbit..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-10-07 13:23

Du kan jo læse mere her https://www.stofa.dk/minesider/artikleroglinks/nyheder.php?newsid=110

Der står intet med fordobling af hastighed plus 50%

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-10-07 13:26

Du er kun lovet 50% ekstra (så vidt jeg ved har vi alle hos stofa, fået dette.
Så hvis du har bedt om at få 6 Mbit, skal du jo også betale for de 4 mbit.

MVH

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-10-07 14:34

Hmmmm nu bliver jeg lidt forvirret, for jeg er ret sikker på hvad der stod i brevet. før jeg fik brevet havde jeg allerede en 1mbit me 50% oveni , så nu fatter jeg ikke en klejne. Og jeg store idiot har selfølgelig smidt brevet ud :/

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-10-07 14:37

#viskinge

Jeg bad aldrig on en 6mbit. Jeg fik brevet, og ringede ind og spurgte on jej kunne bestille en 2mbit, og så få den fordoblet + 50% oveni, det sagde de ja til. Fik også de 6mbit, men blev beregnet for en 4mbit, som jeg aldrig havde bestilt!

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 18-10-07 14:52

+ 50% er ikke en fordobling. det er at du tager halvdelen af din gamle forbindelse og lægger den til så du egentlig har tre gange 50% det giver dig jo kun en 3 mbit forbindelse hvis du har betaler for 2.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-10-07 16:54

Yes yes, men i brevet stod der (og jeg sværger at jeg husker korekt) at de ville give mig doble up på hastig hed plus 50% oveni, så min daværende 1mbit ville ændre sig til en 3mbit, altså 1mbit + 1mbit = 2mbit + 50% = 3mbit. Jeg skyndte mig så at få en 2mbit, så jeg kunne fordoble endnu en gang, og det så da også godt ud i begyndelsen, men opdagede så at de tog sig betalt for en 4mbit, som jeg aldrig havde bestilt!

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-10-07 17:16

Jeg ville virkelig ønske at der var en der lå inde med det brev, jeg læste det grundigt igennem efter som det lød lidt for godt til at være sandt, men jeg kan ikke rigtig se at jeg skulle have læst så forkert. Stofa plejer at være ret flinke og pålidelige i det her område, jeg har været kunde hos dem siden 2003, så jeg synes det er fair nok at belønne trofaste kunder på den måde.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-10-07 17:23
Kommentar
Fra : occo

Dato : 18-10-07 17:39

Citat fra Stofanets hjemmeside:
"50% ekstra hastighed er Stofas belønning til trofaste kunder. Når du har haft StofaNet installeret i 6 måneder, øger vi hastigheden på din bredbåndsforbindelse med 50%, uanset hvilket abonnement og hastighed du har på din StofaNet forbindelse."

Jeg er selv tilfreds stofakunde siden starten i 1998. Også jeg fik tilbudt - og modtog (uden at skulle gøre noget som helst) - et 50% forøgelse, men altså IKKKE noget med en fordobling og derefter 50% af det hele, som du forestiller dig. (Jeg tror desværre, at du hasr læst forkert)
OCCO

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-10-07 22:44

ok det ovenståenden link virker kun hvis man er logget ind, så jeg paster lige.

Højere hastigheder
Det skal gerne være noget særligt at være kunde hos Stofa. Derfor opgraderer vi dit FlatRate abonnement uden omkostninger og belønner samtidig vores loyale kunder.

Opgradering uden omkostninger

Har du et StofaNet FlatRate abonnement, så opgraderer Stofa dit abonnement den 1. september. For de fleste betyder det højere hastighed til samme pris. Havde du f.eks. et FlatRate 2 Mbit, fordobler vi nu din hastighed til 4 Mbit helt automatisk uden, at det koster dig ekstra. Vi har sendt dig et brev, så du helt præcist kan se, hvad du fremover opnår af hastigheder.

Stofa belønner vore loyale kunder
Har du været kunde hos os i 6 måneder eller derover vil du fortsat få 50% ekstra hastighed på dit abonnement. Vi vil nemlig gerne gøre noget ekstra for vores loyale kunder.

Med venlig hilsen

Stofa

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-07 02:50

Brokkerøv! Fjerner fluebenet!

Kommentar
Fra : occo

Dato : 19-10-07 04:12

Er du sikker på, at du havde flatrate tidligere? Stofanet har jo også det, de kalder Flexrate! Ellers ser du da ud til at have en god sag.
OCCO