/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bluetooh på Ipaq
Fra : sonjor
Vist : 438 gange
200 point
Dato : 14-10-07 19:40

Hej
Jeg har en god gl. HP Ipaq 5550 med bluetooth, og vil gerne høre lydbøger med en bluetooth "øresnegl" men jeg kan ikke få lyden til at komme ud af øresneglen. Jeg parrer dem helt efter forskrifterne, men skal det mon være et helt spec. bluetooth headset.?

Jeg har prøvet med Nokia BH-208 og NAE-001?. De lader sig begge fint parre med Ipaq'en, men lyden kommer stadig ud fra Ipaq'ens højtaler. (Bruger Win.media player 9, som er forudinstall.)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-10-07 08:34

Der kan være flere grunde . Jeg kender ikke den Ipaq, så det bliver lidt gætteri, parret med erfaring fra andre bluetuth enheder.
Man kan godt parre enheder uden at der behøver at være fælles funktioner på dem, som kan bruges til noget som helst. Jeg har en ældre mobiltelefon med bluetooth, som kan bruges til at overføre filer og opdatere kalender mv, men lyden kan den ikke sende med bluetuth. Den har simpelthen ikke den funktion. Det kunne være det samme med din Ipaq.

Bluetooth øresættet skal også passe med funktionen i det man vil lytte til. Hvis det er specielt til en mobiltrlefon, kan det være at det skal "ringes op" før det slår lyden til.

Løsningen finder du nok bedst i manualen til din Ipaq.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 15-10-07 08:40

Tak for svar. Jeg må nok opgive så. Jeg har fulgt manualen til punkt og prikke, så der er næppe mere at gøre. Ærgerligt.

Jeg venter lidt, måske kunne der være andre, der har en god idé.