/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Mangler et Asus bundkort
Fra : Holst-Hansen
Vist : 751 gange
500 point
Dato : 14-10-07 19:08

Hjææælp Jeg har en hp. Pavilion w5180.dk hvor bundkortet er stået af i og jeg vil derfor købe et magen til det der er deri. Problemet er bare jeg kan ikke umildbart finde det... Jeg har fundet ud af at det er et " Motherboard manufacturer's name: ASUS P5LP-LE Er der nogle der kan hjælpe mig finde et sådant et

På forhånd Tak

Kommentar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 14-10-07 19:33

Her er lige det link jeg har brugt til at finde frem til mit bundkort..

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=dk&dlc=da&product=502331&rule=35964&lang=da&docname=c00379616

Håber virkelig der er en der kan hjælpe mig!!

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 14-10-07 19:50
Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-07 19:55

Det kan du IKKE købe nogen steder....

Dog er det muligt HP kan være behjælpelig....

Det er et de får lavet på licens og det findes ikke i handel....

Kommentar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 14-10-07 19:59

Har lige kigge billederne på dem og set på mit eget.. og de er ikke ens!! Er desværre bange for at refi har ret, men er der nogle der kan finde det høre jeg selvfølgelig gerne.. ellers må jeg have fat i hp selvom de ikke var til megen hjælp sidste gang jeg forhørte mig om det

På forhånd tak!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-07 20:07

Muligheden er selvfølgelig diverse genbrugsastationer eller dba.....

Kunne jo være der kunne findes et i en "slagtet" komputer....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-10-07 23:49

Hvorfor vil du ha' samme bundkort ? ? ? ? ? ?
Der findes sikkert et billigere, nyt og bedre bundkort til din elektronhjerne.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-10-07 00:03

Ja - du skal da bare have et bundkort i samme fysiske størrelse og som kan bruges til din CPU og RAM.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-10-07 00:13

Så får du heller ikke problemer med at hente drivere.

HP og andres "mærkevare" producenter synes åbenbart, det er sjovt at omdøbe den hardware de hugger fra andre og gemme driverne væk til eget brug.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-10-07 11:05

Gambrinus - det er nok fordi vi ikke skal kunne sammenligne bl.a. HP og andres produkter.

Kommentar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 15-10-07 19:26

..takker for de gode råd! Det er iøvrigt en com jeg har gennem mit arb bia hp og er ikke færdig med at betale den endnu. derfor ville jeg gerne at hvis jeg ændrede noget i den skulle det være det samme som det der var i den da jeg fik den. De vil nemlig ikke udskifte det på garentien.. Men tak for svarene jeg vil overveje at sætte et nyt og bedre i!!Nogle der ved hvor der findes en guide til hvordan man udskifter et bundkort?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-07 19:32

Det følger med bundkortet....

Kommentar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 15-10-07 19:35

oki.. takker!! Nu er det bare at komme igang.. og se hvad der sker!!