/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PC Fryser
Fra : Rexonspix
Vist : 719 gange
150 point
Dato : 13-10-07 21:35

Hejsa.

Her idag begyndte min pc lige pludselig at fryse uden videre. Jeg tjekkede temperaturen på den, men det var lav nok til at den ikke var blevet for varm.
Så tænkte jeg det måske var en virus eller noget, og gad ikke til at gøre noget ved det så jeg formaterede bare.
Efter det havde jeg stadig problemet, og det er tilfældigt hvornår det kommer, og jeg kan ikke lige gennemskue en sammehæng med det.
Jeg har prøvet at gøre pcen fysisk ren, og taget mine ram ud og sat dem i igen, men stadig ingen held :(
Nogen der kan hjælpe?

Mvh. Mark Johansen

Kommentar
Fra : Terat

Dato : 13-10-07 21:39

Heysa

Ud fra det du giver af oplysninger, så kan jeg kun komme i tanke om en ting der kan være problemet til dette, og det er strømforsyningen, så den ville jeg nok checke hvis jeg var dig.

Håber du finder ud af det, held og lykke med det.

Mvh
Terat

Kommentar
Fra : Terat

Dato : 13-10-07 21:43

Hovsa.. jeg læste lige forkert.. og havde lige set på strømforsyninger selv, så det blev lige blandet ind i det. Beklager.

Men istedet for strømforsyningen, så kan jeg kun komme i tanke om at det er harddisken som er ved at stå af. Hvis du har en ekstra harddisk, så prøv at installere dit styresystem på den og se om det så holder op.

Igen, jeg beklager fejlen, og håber du finder ud af det.

Mvh
Terat

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 13-10-07 21:48

Ja tak, jeg har lige selv kørt skandisk uden den fandt noget, og lige efter den var færdig og kom i windows.. frøs det. Men det er meningen at jeg lige vil prøve at installere styresystemet på en anden hdd, når jeg lige får mulighed for det ;)

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-10-07 21:52

Prøv at give den et tæppe på - så fryser den nok ikke så meget... Stil den evt. i nærheden af en radiator. Så vil den bedre kunne holde varmen.

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 13-10-07 21:52

:D, Ja det er jo også ved at nærme sig vinter :P

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 13-10-07 21:53

Hvordan fryser, køre du nogle bestemte programmer/spil eller er det bare generalt

Kan jo også være din grafikkort, ram m.m

Når du genstarter din computer gå så lige ind i kontrolpanel, administrator og se hvad der står i log af fejl ;)

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 13-10-07 21:59

ved godt det er en ny installeret men der er da en par punkter du kan kikke på

http://www.microsoft.com/danmark/Lifestyle/articles/getitdone_springcleanyourcomputersystem.mspx

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-10-07 22:07

Prøv at kører en onlinescanning hos www.spywarefri.dk
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-10-07 22:08

Ellers få hjælp hos www.arlet.dk
Mvh Sune

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-10-07 22:33

Hvis du ville fortælle os hvordan den opføre sig, når den fryser, kunne det måske give et fingerpeg i den rette retning. - Hvordan ter skærmbilledet sig?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 14-10-07 01:07

Du kan evt. tænde et lille bål inde i bunden af kabinettet - så vil den også få varmen....

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 14-10-07 11:32

Sunowich>
Det er ikke spyware/virus den har fået.

ocorner>
Det er bare generelt at den fryser, og som sagt kan jeg ikke gennemskue en sammenhæng med det.
Jeg tror heller ikke at nogle af de steps i det link vil hjælpe på det :/

serverino>
Billedet / Pcen fryser bare, ingen lyde eller diverse flimmer på skærmen, det hele går bare istå :/

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 14-10-07 12:01

Citat
Når du genstarter din computer gå så lige ind i kontrolpanel, administrator og se hvad der står i log af fejl ;)

Kan du ikke lige kikke i din log, det står garanter nogle fejl meddelelser, som kan bruge til at hjælpe dig.

Især under Application(programmer) og system, kik efter de gule eller røde mærker og se hvad den har skrevet evt. kopi her ind så vi kan se hvad der står

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-10-07 16:31

D.v.s. at det billed der er på skærmen i det øjeblik den fryser, bliver på i frossen tilstand?

Jeg har været udsat for, at skærmen bliver ensfarvet blå, fordi kølingen på processoren ikke var optimal. - Så ny faneblæser!

Min gamle (den ældste) pc frøs også efter at have fået et nyere og bedre grafikkort. Her viste det sig at det var grafikkortet der blev for varmt. Den havde kun passiv køling, så her hjalp det at få en blæser på kølepladen.

Problemet bliver jo mere markant, jo hurtigere maskinen er, da den højere datastrøm giver mere varme.

Så af med frakken og mærk på kølepladerne, når den fryser, måske finder du fejlen, ved at brænde fingrene!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-10-07 01:53

har din pc fået varmen?

Annuller spørgsmålet
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 13:29

Ingenting har hjulpet og problemet er bare blevet værre..