/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ghost eller recovery software?
Fra : Caine
Vist : 794 gange
100 point
Dato : 11-10-07 12:04

Hej

Jeg sidder og roder med norton ghost 12....

Men jeg synes ikke det har den funktion jeg søger.... Jeg søger nemlig at jeg kan lave en recovery dvd så alle systemmæssige filer incl. vista, drivere, antivirus og andre små programmer er komprimeret ned til en eller flere dvd'er....

Og ideen er at jeg bare smider dvd'en i drevet og så klarer den resten. så systemet er fuldstændigt gendannet. så behæver jeg ikke at geninstallere vista og alle hardware drivere og chipset.¨¨¨

/Caine

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-10-07 12:26

Ved ikke med Vista, men XP har sin effektive Sikkerhedskopiering under Systemværktøjer.
Check lige.
Gambrimnus

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 11-10-07 13:20

#1 hej

det har ikke den funktion jeg leder efter....

/Caine

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-10-07 14:40

Har Vista programmet ? ? ?
Hvis programmet er der, har det også de funktioner, du leder efter.
Hvis alt andet glipper...... Læs manualen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-07 14:54

Det "findes" ikke ednu

Vi er flere der arbejder med at få en image cd/dvd til blot at lave hele arbejdet selv.....

Men det er IKKE så simpelt som det lyder til....

Problemet er IKKE at lave imaget....

Problemet er at de fleste af den slags programmer IKKE er selvkørende - dvs. du så først skal inst. win og programmet før du kan læse imaget...

Ligeledes kræver det at DVDen er bootbar....

Dette kan dog gøres med Winbuilder (bruges af MS) og PEbuilder (freeware) - men det er som sagt ikke så ligetil da det også vil kræve multipli DVDer som den så selv beder om....

Så alt ialt er der penge at tjene til den der fremstiller et sådant system....

Redskaberne findes - de skal bare sættes rigtigt sammen

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-10-07 14:57

Endnu en grund til ikke at anskaffe Vista endnu.
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-07 15:07

Det har INTET med Vista (eller 98 for den slags skyld) at gøre....

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 11-10-07 15:44

Mon ikke der sker noget når bluray slår igennem???

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 11-10-07 16:16

Tvivler....

Recoverysystemet findes jo allerede - det er ikke det der er problemet

Pladsen er egentlig heller ikke problemet - det er jo bare et spørgsmål om flere medier....

I tidligere tiden kunne programmer besta af op til 30-40 disketter - det fungere udmærket....

Det hvor problemerne opstår er at det hele skal være individuelt til milliarder af komputere der ønsker at bruge det...

Det kunne så løses men medier der på forhånd var bootbare og indeholdt et "mindre system" - det er det Winbuilder pg PEbuilder bygger på - men det er som sagt "kun" en del af problemet....

Men du kan jo prøve at "lege" lidt med PEbuilder - Winbuilder får du nok ikke fat i....

http://www.nu2.nu/pebuilder/

http://www.collewijn.info/xpe/page/pe2usb.php

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 11-10-07 19:15

Prøv lige at tage et kig på det her (Paragon Drive Backup 8.5 Personal), se understående citat fra sitet:

Citat
Create custom bootable recovery media containing backup images.

Sitet:
http://www.paragon-software.com/home/db-personal/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-07 19:32

Ja - ser umiddelbart godt ud....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-07 19:43

Ved nærmere eftersyn ser det faktisk RIGTIG GODT ud

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 11-10-07 19:48

Jeg bruger aldrig andet selv tror jeg brugte omkring en måneds tid på at undersøge markedet, og derefter teste de forskellige, og der var ikke nogen af de andre software pakker der var lige så nemme at gå til som den her.....ja det er jo altså bare MIN "ydmyge" mening

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-07 19:56

Jeg kan så også forstå at det "kun" er den nyeste version der har de muligheder.....

Tidligere versioner kunne IKKE recover på samme måde.....

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 11-10-07 19:59

Ja det er korrekt, også derfor jeg er blevet rigtig glad for den nye version

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-10-07 20:09

Nu er det min tur til at spørge :
Har Vista programmet "Sikkerhedskopiering" eller hva' ?

Hvis det er der. Hvorfor ka' det så ikke bruges til :
Citat
Og ideen er at jeg bare smider dvd'en i drevet og så klarer den resten. så systemet er fuldstændigt gendannet. så behæver jeg ikke at geninstallere vista og alle hardware drivere og chipset.¨¨¨

Det har jeg da brugt Sikkerhedskopiering i Windows XP til i mange år uden problemer.
Men det er måske bare mig, der gør det på den nemme måde istedet for på den svære måde ?

Er der noget jeg helt har misforstået i dette spørgsmål.
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-07 20:16

Citat
Er der noget jeg helt har misforstået i dette spørgsmål.

Ja - det er jeg bange for der er

En sikkerhedskopiering tager IKKE backup af ALT - så det i princippet kan køre på en anden harddisk....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-10-07 20:25

Nååååå... på en ANDEN harddisk.
Det er ikke nævnt i spørgsmålet.
Så det er ikke mit svar der er forkert. Det er spørgsmålet, der ikke er uddybet nok. Ik' ?
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Caine

Dato : 12-10-07 11:57

Tak for svaret refi.

NICE 1