/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Scannerproblem
Fra : summer
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 17-09-01 16:27

Jeg har en Mustek 1200CU flatbed tilsluttet den ene af
USB-stikkene. Den har fra ny af (1 1/2 år)fungeret OK.
Pludselig den anden dag var der ingen aktivitet. Inden
jeg gør noget "drastisk", vil jeg lige spørge, om det kan være andet en scanneren der er problemet. Kan jeg
på nogen måde have rodet med computeren, så den ikke længere fungerer med plug and play "Systemoplysninger"
siger der ingen usb-enheder er tilsluttet og scanneren
er ikke at finde i enhedsorientering. Er der en nemmere måde at finde fejlen, end at slæbe scanneren hen til en der har USB?

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 100 point
Dato : 18-09-01 00:55

Hej Summer.
Først og fremmest skal du prøve at tage stikket til Scanneren ud og Genstarte din Pc et par gange. Så tredie gang genstarter du Computeren med Scanneren Tilsluttet. Hvis din Computer ikke finder Scanneren, så vil jeg foreslå dig en Geninstallering af dit Styresystem. Nu ved jeg jo ikke hvilken Windows udgave du kører med,-men med både Win98,-Win98se samt WinMe,-kan du bare geninstallere oveni dit eksisterende Windows,-når installationen er gået i gang,-bliver du spurgt om du vil gemme eksisterende Systemfiler,-det siger du Nej til. Bagefter skulle der helst ikke være nogle problemer med din Scanner. Hvis der er,---ja,-så er det nok en Fejl i Scanneren.
Hilsener og God Vind
Vibeke
parkens@besked.tdcadsl.dk

Godkendelse af svar
Fra : summer

Dato : 18-09-01 09:18

Jeg har lige løst problemet. Af en eller anden årsag var USB disabled i CMOS, men tak
for hjælp alligevel.