/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
pc starter ikke
Fra : tiemaster
Vist : 566 gange
200 point
Dato : 06-10-07 07:39

godmorgen kanndu.. igår gik min pc pludselig istå kunne ikke gøre noget som helst så var nød til at bare og holde knappen inde til den gik ud...
da jeg så ville tænde den igen går den fint igang men den kommer ikke længere indtil der hvor den begynder at finde grafik harddiske ram osv.. den skærm bliver så bare på skærmen og jeg kan ikke gøre noget som helst ingen F knapper virker eller noget kan kun trykke CTRL ALT DELETE og så gør den det samme igen..

der hvor den skriver hvad min harddisk hedder står der.. cabable but disable
har det noget at sige..

Kommentar
Fra : leob

Dato : 06-10-07 08:37

God morgen
Jeg kan ikke helt huske, hvad der står på skærmen, men det er omkring det sted, du er kommet til at jeg sommetider også får låst systemet.
Det er hvis jeg har glemt at tage en diskette ud inden jeg slukkede.
leob

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 06-10-07 08:40

ja troede jeg os lige men det er det ikk

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 06-10-07 09:23

Prøv at holde delete eller f1 inde og start i bios. Vælg at starte med default. Og genstart

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 06-10-07 09:32

kan ikke komme i bios

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 06-10-07 09:46

Har du prøvet alle metoderne F10 / F12 / DEL / F1 / F2
Tryk og bliv ved allerde når du starter op

Kommentar
Fra : mlkl

Dato : 06-10-07 13:39

Jeg er ikke sikker, men det kunne måske godt lyde til at du har fået dig en ordentlig gang virus

Hvordan har du passet på din pc.. har du haft nogen antivirus programmer installeret???

Kommentar
Fra : leob

Dato : 06-10-07 14:05

Hvis alt andet glipper, kunne du genindlæse (ikke repare) styresystemet (selvfølgelig uden at formattere undervejs)
Sæt Windows disketten i, start og følg så vejledningen.
Når du ikke formatterer, mister du ikke "andet" end windowsopdateringerne, som så skal genlndlæses (men det gøres næste automatisk afh. af dine indstillinger)
leob

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 12-10-07 09:16

har fundet problemet det var min sata harddisk der var slået fra.......

Annuller spørgsmålet
Fra : tiemaster

Dato : 12-10-07 09:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål