/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Surround til et Samsung anlæg
Fra : jimlar
Vist : 405 gange
50 point
Dato : 03-10-07 16:28

Hey

Jeg har lge været ude og investere i en ny fladskærm og nyt anlæg. Begge Samsung

TV
Samsung LE-40R86WD

Anlæg
HT Q 100W

Opsætning
Antennekable (Radio) fra stik i væg til Anlæg
HDMI kable fra Anløg til TV
Audio kabler fra Anlæg til TV (Rød/hvid) Det samme som left Right.
Antennekable (TV) fra stik i væg til TV
+ de normale strømkabler.

Der er fint surround når man ser en DVD eller hører musik, men hvis jeg vil se alm. TV er det kun lyden fra TV'et der kommer ud i rummet. Det vil jeg også gerne have over surrounden!

Har kigget i manualerne og synes ikke lige at kunne finde nogle svar, så vil blive meget glad hvis der er nogle som kan hjælpe med opsætningen? Eller om der er noget jeg har gjort forkert.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 03-10-07 21:08

nu skriver du ikke meget om dvd afspilleren.. går ikke ud fra at det ikke er ment som værende indbygget i tvet..
Kunne det tænkes at du har et homecinema med dvd og surround i så fald er det fordi at din afspiller er sat sammen med det anlæg du nævner og tvet kører med sin egen lyd

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-10-07 22:02

Du skal bruge menuenknappen Sound Edit nede i højre hjørne. Der kan du vælge imellem de forskellige Mode der er og kig på symbolet på anlægget der skal være lys i alle højtalesymbolerne.
Men en rigtig surround som på en DVD bliver det jo aldrig.

Du har også en TEST ZONE som du kan køre og derfra indstille dine personlige indstillinger.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-10-07 22:04

Du kan forøvrigt også gemme et andet bilede på Pause skærmen istedet for den alm blå Samsung. Bare læs i manualen.
Jeg kom jo ad vanvare en aften til at trykke i vildskab på noget jeg ikke vidste hvad var og pludselig var der en ande Pauseskærm. ??? Måtte ty til manualen og jo minsanten ikke om det var muligt.

Kommentar
Fra : jimlar

Dato : 04-10-07 05:33

I anlægget er der indbygget DVD afspiller, Musikafspiller, Radio og Surround system.

Så ja jlbendtsen det er indbygget i anlægget. Lille detaile jeg lige glemte.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 04-10-07 06:18

Ok så er det nok som fijala skriver noget med opsætningen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-10-07 17:31
Kommentar
Fra : jimlar

Dato : 05-10-07 10:23

Det er lige akkurat den, Fijala. Det er ikke et rigtigt Surround men virker som Surround.

Skal bare have lyden til at virke over anlægget når man ser alm. tv.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-10-07 15:35

Jeg har den forrige model, og der kan jeg da vælge flere forskellige tilstande. bla Pro Logic i 2 forskellige formater. Mon ikke også du kan det på denne.

Har du forsøgt at læse i instruktionsbogen måske Selv om det er det sidste man gør.