/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
nyt cd rom drev til bærbar
Fra : RuneBadune
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 01-10-07 18:49

Jeg har en Zepto Znote 4200 bærbar, som jeg købte for godt 3 år siden. Cd-rom drevet er begyndt at blive dårligt på den, så den kan sjældent læse en cd..

Jeg ved, det er muligt at få et nyt drev, som man kan erstatte med det gamle, men er det ligemeget hvad slags mærke det er eller skal det være zepto?
Det jeg mener, er om der er en standard størrelse på indbyggede cd rom drev, så de passer til den bærbare, jeg har..

..og en anden ting, kan man reboote maskinen fra et eksternt cd drev (usb)?

mvh R

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-07 19:10

Citat
og en anden ting, kan man reboote maskinen fra et eksternt cd drev (usb)?

Du kan boote fra en ekstern CD - hvis din computer kan sættes til det i bios.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-10-07 19:16

Har du prøvet at få renset laseren ?

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 01-10-07 22:14

transor: det kan måske være en plan B men først og fremmest er jeg interesseret i om man kan købe en ny og regne med den passer..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-07 22:25

Du kan da spørge Zepto hvad en original koster.
http://www.zepto.dk/Service/Default.aspx
(jeg kan dog ikke finde noget om CD rom)

Men dette lyder næsten for billigt
http://www.zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=AccessoryPage&categoryid=QKtYWZYJSKxcRP0EzV

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-10-07 19:27

alle cdrom (slimline) drev til laptops passer i hovedreglen sammen. men ring til Zepto og spørg dem ad hvad et drev det koster. 70204304. Som e.c siger så er de ikke lige vist på deres site.

men se her hos zeptoeksperten som samarbejder med dem.

http://www.zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=AccessoryPage&categoryid=QKtYWZYJSKxcRP0EzV