/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Slimtype brænder
Fra : LarsSimoni
Vist : 338 gange
60 point
Dato : 28-09-07 21:10

Hej allesammen

Når jeg vil brænde film ud fra min computer, så plejer jeg at bruge Nero Smart Start, og der har aldrig været nogen problemer.
Den anden dag fik jeg lyst til at spille Zoo Tycoon (lad være med at spørge, må være mangel på søvn :) ), men det viste sig så at denne cd ikke længere virkede. Var en brændt cd, men en rar-fil på.
Mit drev opførte sig rigtig mærkeligt med denne cd, og lige siden har den slet ikke reageret når jeg sætter en cd i.
Eksempelvis når jeg vil brænde en film ud. Den bliver ved med at skrive at jeg skal indsætte en tom cd, på trods af at den jeg indsætter er så tom som den kan være. Der kommer heller ikke længere noget "automatisk afspilning" frem.

Nogen der kan fortælle mig hvad der er i vejen, og måske hjælpe mig med mit problem ?

På forhånd tak

PS. Det er en "Slimtype dvdrw sosw-833s"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 21:17

Rens din reg. http://www.worldstart.com/weekly-download/archives/reg-cleaner4.3.htm

Den bliver tilsyneladende ved med at have gemt en kommando den ikke kan udføre....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 21:19

Går ud fra maskinen har været genstartet......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 21:21

Hvis det er sket fornylig, kan du også først prøve at sætte maskinen tilbage til FØR DU SPILLEDE....

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 29-09-07 11:09

Ja, maskinen har naturligvis været genstartet op til flere gange.
Må indrømme jeg ikke lige kan finde ud af det program du sender et link til der, men har kørt et der hedder Registry Repair, dog uden held ..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-07 11:21

Har du prøvet at stille den f. eks. 8 dage tilbage (eller hvornår problemet opstod)....

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 29-09-07 11:40

Jeg må så ærligt indrømme at jeg ikke ved hvordan man stiller sin computer tilbage ? Har godt nok tit hørt om folk der gør det, men har aldrig selv prøvet det, og vil også helst hvis det kan undgåes (?)
Når jeg går ind i "Denne Computer", så kan jeg også bare gå ind på drevet, som om der er en cd deri med noget på. Og der er ingenting i drevet. Der plejer den da skrive noget i retningen af "indsæt en disk i drev e" eller sådan noget i den retning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-07 12:03

Du har noget i din start menu der hedder systemgendannelse.....

Den starter en guide - den følger du bare....

Systemgendannelse sletter IKKE noget du har gemt - så du kan roligt prøve....

Desuden kan du gå tilbage igen hvis det IKKE virker....

Så prøv roligt....

Kan du ikke finde systemgendannelse kan du gå i start - kør - indtaste/kopiere dette

c:\windows\system32\restore\rstrui.exe

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 29-09-07 12:33

Ja, sustemgendannelse starter godt nok, men jeg kan kun gendanne fra igår af, og mener det var forrige lørdag det skete ? Der er åbenbart ikke oprettet nogen gendannelsespunkter tidligere ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-07 12:35

Tja...

Det er jo beklageligt....

Du har tilsyneladende slettet dine gendannelsespunkter...

Hvordan må guderne så vide da du jo jo ikke har brugt det tidligere

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 29-09-07 13:10

Nej se det var et godt spørgsmål. Aldrig nogensinde gjort brug af det før som du selv siger, så virker da en smule underligt ..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-07 13:16

Citat
Ja, maskinen har naturligvis været genstartet op til flere gange.

Den danner pr. automatik et nyt punkt hver gang hvis der har været ændringer......

Og du ellers ikke har "pillet"

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 30-09-07 09:40

Jamen, det er da mærkeligt at der ikke er nogen gendannelsespunkter tidligere så ?

Annuller spørgsmålet
Fra : LarsSimoni

Dato : 28-10-07 16:28

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål