/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PS 2 - Hvad skal jeg købe ???
Fra : jeam
Vist : 486 gange
15 point
Dato : 27-09-07 14:50

Hej - min datter på 10 år ønsker sig en playstation 2 - men hvad skal jeg købe til det - har man brug for graikort osv - vi vil gerne kunne spille eyetoysspil - er der forskel på dspillehåndtagene - eller er der kun en slags ? Vejlenn en nybegynder-mor ønskes....
Jeanett

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-09-07 15:30

Du skal nok købe en pakke med to kontrolere (håndtag) de fås både som trådløse eller med ledning - det er mit indtryk at min søn er ligeglad hvilket det er.
I skal også have et memorykort så i kan gemme spillene og kabler så den kan tilsluttes tv.

Eye toy mener jeg følger med et spil.

Det bedste du kan gøre er at gå ind i en spilforretning og tale med den 17årige ekspedient - han er med garanti ultraexpert.
Gå gerne ind i flere og når du så ved præcis hvad du vil have, så søger du på nettet hvor den er billigst, for der kan være mange hundrede kroners forskel.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 27-09-07 17:39

Var selv ny begynder indtil for ikke så lang tid siden.
Det er kun Sony der laver PS2 og ledninger og controller (håndtaget) følger som regel med.
Det eneste du skal købe ved siden af er et memerykort (ellers skal man starte forfra i spillet, hvergang den har været afbrudt.)
Extra controller kan f.eks. købes i T. Hansen til ca. 100.- man kan spille 2 hvis du køber en ekstra,(ikke i alle spil) Den er lidt større, end den der følger med, men det har ikke den store betydning iflg. min datter på 9 år.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 27-09-07 20:09

Den billigste mulighed er nok at købe en "samlet" pakke i Eks. Bilka / Føtex / Kvickly
Der kan Selve PS2 M/ Kabler + 1-2 stk Joypad (håndtag) fås til 1500-2000.
I disse pakker er der somregl alt men skal bruge til at spille, men der skal altid et memorycard til så man kan gemme sine spil.

"Eye-Toy" kan købes for sig selv og som jomfruane siger sammen med et spil.
Den billigste løsning er nok at købe det sammen med et spil.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 27-09-07 20:16

Øh, en brist i min viden - hvad er eye-toy?

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 28-09-07 06:33

Eye-toy er et lille "webcam" du sætter til at filme dine bevægelser, man kan på den måde styre ting i spille med arme og ben. Meget fun.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 28-09-07 15:16

Tak Jesper Wood har vist læst om det engang.