/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
4GB ram inst. Bios viser 3.4GB
Fra : hasfeldt_dk
Vist : 466 gange
200 point
Dato : 25-09-07 22:47

Jeg har et GigaByte GA-K8NF-9 bundkort hvor jeg lige har installeret 2GB ram, så der nu er ialt 4GB (4x1GB)

Bios viser 3.4GB. Jeg har set efter ny bios, men der er kun den som hedder F11 som er den nyeste selvom datoen ikke er så ny.

Jeg har prøvet at tage ram ud og bytte rundt uden held.

Nogle forslag til denne udfordring?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 25-09-07 22:57

Ikke sikkert MS har KRÆFTER til at tænke så langt/ højt

Plus der muligvis går LIDT, til at tænke alle de kræfter med.

Kører det ellers OK så GLEM alt andet, og bare vær
en blære-røv__

Kører dit system KUN på ram, eller har du også en harddisk/ cpu

Kommentar
Fra : disken

Dato : 25-09-07 22:58

Citat
til at tænke alle de kræfter med.

TÆLLE alle de krafter_

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 26-09-07 00:16

Se i system hvor meget systemet bruger inden resten gives til dig. Det lyder meget normalt .

Til lykke med det! Og Glædelig Jul - vi kan ligeså godt starte nu

VH
Per

Kommentar
Fra : hasfeldt_dk

Dato : 26-09-07 07:20

Hej og tak for jeres indlæg, selv og ikke alle er lige seriøse ;-(

Jeg ved godt at 32 Bit OS har problemer med adresseringen (det skriver MS noget om)
Problemet er også inden OS starter, da PC'en tilsyneladende ikke ser så meget ram.
Jeg har selv været heldig at finde årsagen så jeg ligger med her, så ingen point til jer kvikke drenge...smil og tak.

************
Due to standard PC architecture, a certain amount of memory is reserved for system usage
and therefore the actual memory size is less than the stated amount.
For example, 4 GB of memory size will instead be shown as 3.xxGB memory during system
startup.
************

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-09-07 07:56

Er din bios sat op til "auto" under memory?

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 26-09-07 11:48

Inhabil - hvad betyder det?

Per

Kommentar
Fra : hasfeldt_dk

Dato : 27-09-07 21:09

Mht. dette spørgsmål: Er din bios sat op til "auto" under memory?

Så har jeg kigget, men kan ikke finde noget med auto og memory under bios.
Kan du være lidt mere specifik?
Jeg vælger at tro, at når der kommer et andet OS end XP på, så vil jeg umiddelbart kunne bruge Ram'en...ellers må jeg nøjes...

Og til Per...Inhabil...betyder kort sagt uegnet.