/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Løs skærm i laptop.
Fra : copycatDK
Vist : 1175 gange
500 point
Dato : 25-09-07 09:53

Hej.

Har lige fået en 3år gammel compaq laptop til datteren. Det eneste den fejler er løs skærm. Dvs at der slet ingen modstand er i den. Så den skal stå op af en væg eller lign. Nogen der ved hvordan sådan noget laves eller hvad prisen evt ville være for en rep.

I følge tidligere ejer var det noget der kom fra den ene dag til anden. Som om en fjeder er røget af eller noget. Håber på lidt hjælp.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-09-07 09:57

Det må være hængslerne, der er løse, der sidder normalt to små skruer i begge sider, der kan strammes/løsnes.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-09-07 10:05

Kan ikke rigtigt se man kan komme til noget. Computeren er en Presario 700

http://www.sueseng.com/img-lib/spd_2007031875359_b.JPG

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-09-07 10:20

Se omme på bagsiden.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-09-07 10:26

Tror jeg kan se hvordan man kommer ind til hængslerne.

Der sidder tork skruer under de gummi dupper der sidder i skærmen. Skruer jeg dem ud kan jeg pille rammen af og derved bliver hængslerne blottet. Så skal bare finde den rigtige størrelse tork.
Ser ikke ud som noget problem at komme ind til dem.. Spørgsmålet blivr så nok hvordan det helle ser ud når den ramme kommer af.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 10:50

Kan du ikke komme til at spænde dem, kunne en mulig løsning måske være et par hængsler som dem du har i vitrinelåger.....

Det burde være muligt at finde plads til sådan et par stykker, naturligvis med skruer der IKKE er for lange.....

Kommentar
Fra : airdrac

Dato : 25-09-07 12:03

jeg har 2 gamle Compaq bærbare stående, med samme problem, og jeg har også prøvet at stramme skruerne. det virker fint MEN du skal være meget opmærksom på at du ikke strammer dem for meget, for så knækker skærmen af når man prøver at lukke den ( jeg taler af erfaring )
det skal dog siges at de godt KAN køre uden den skærm, det kræver bare at man slutter en ekstern skærm til.

v.h. Airdrac

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-09-07 12:13

refi->> Plejer den slags "hængsler" ikke, at pibe?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 12:24

Citat
refi->> Plejer den slags "hængsler" ikke, at pibe?

Mine gør ikke - men det er vel underordnet - bare det virker.......

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-09-07 17:36

Løsningen er lige meget.

Hun skal kun bruge den på sit værelse. Men når hun nu har spillet lidt kommer der et brøl deroppe fra. Det er så når skærmen klapper ned over fingerne. Hehe. Og den er ikke helt let på sådan en gammel bærbar.

Så virker det ikke når jeg kommer ind til de hængsler så ryger der en alternativ løsning på.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-09-07 17:41

Sæt tape bag på skærmen og ned under bunden, så kan den ikke gå over tastaturet?