/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
DK's billigste varmeregning ?
Fra : viskinge
Vist : 968 gange
200 point
Dato : 25-09-07 08:00

Har lige fået varmeopgørelsen ind ad døren, det er da vist en af Danmarks billigste.
Har fjernvarme (Aalborg) og 105 m² opvarmet i perioden 1/6-06 til 31/5-07 Pris: Kr. 1760,51

Var der virkekeligt så lidt brug for varme i den periode ??

Har altså haft varme på og ikke frosset.
Hvad giver i for ca. 100 m² ??

MVH

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-07 08:17

Er det ikke slutopgørelsen for perioden?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-09-07 08:22

Jo, du kan vel godt kalde det, for slutafregningen. Det beløb, jeg har betalt for meget, er da i hvert fald opgjort.

MVH

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 25-09-07 08:54

ja vi har 175 m2 og giver 1300 kr./md.
Betaler du ikke noget aconto /md??

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-09-07 09:04

Jo, jeg giver knap Kr. 500,00 pr mdr. i aconto for vand og varme.

MVH

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-09-07 09:32

Mener jeg giver noget med 400 for 50m2 i måneden.
Såe...
Får dog også lidt tilbage efter hver opgørelse :)

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-09-07 09:47

Det må jo være det man kalder for en efterregning på 1760.

Om det er billigt?? Har du 2 børn samt en kone så er det billigt.
Er du bare alene så er det vel meget normalt.

Vi er 2 voksne og 2 børn i 125 kvadratmeter i 2 etager. Det faktiske forbrug lød på 13000 over 12 måneder.

Gulvvarme ca 70kvmi hele stueetagen (klinkegulv) og radiator på 1. salen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-09-07 09:52

Ved ikke om I har misforstået.

Jeg har betalt Kr. 1760,51 totalt for et års varme. Vi er 3 personer.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 10:33

Citat
Jeg har betalt Kr. 1760,51 totalt for et års varme. Vi er 3 personer.

Nu skal man jo passe på med at sige folk lyver.......

Men det beløb kan UMULIGT være rigtigt....

Du vil påstå du i snit KUN betaler 145.- kr om måneden for fjernvarme til 105 m2

Godt nok er ålborg "lidt" på landet , meeeeen.....

5 kr om dagen for varme og varmt vand finder man vist kun i en kostald......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-07 10:46

Citat
Jeg har betalt Kr. 1760,51 totalt for et års varme. Vi er 3 personer.

Det lader sig ikke gøre til den pris.
En ommer

Kommentar
Fra : johnanton

Dato : 25-09-07 10:57

Det er sjovt hvad du fortæller meen ................................ .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 11:08

http://www.forsyning.dk/FV/Forsyningsvirksomhederne/Takster/Takster+for+boligkunder/Bolig+Fjernvarme.htm

Alene den FASTE afgift er 1250.- kr....

Det vil sige dit forbrug er på ca. 1.50 kr pr dag......

Det må siges at være DK´s billigste

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-07 11:41

Citat
Har fjernvarme (Aalborg) og 105 m² opvarmet i perioden 1/6-06 til 31/5-07 Pris: Kr. 1760,51

Citat
Jo, jeg giver knap Kr. 500,00 pr mdr. i aconto for vand og varme.

[/citat]
Ved ikke om I har misforstået.

Jeg har betalt Kr. 1760,51 totalt for et års varme. Vi er 3 personer.
[/citat]

Måske er der noget jeg ikke forstår !!!

Du skriver at du har betalt 500 a'cto om måneden. Det er det samme som 6.000,- kr. om året.

Fik du så 6.000,- minus 1760,51 kr. tilbage = 4.239,49 kr

Hvis du gjorde det, så er det Danmarks billigste varmeregning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-07 11:43

Der gik "koks" i mine citater, så jeg gentager lige det sidste af mit indlæg

Citat
Ved ikke om I har misforstået.

Jeg har betalt Kr. 1760,51 totalt for et års varme. Vi er 3 personer.

Måske er der noget jeg ikke forstår !!!

Du skriver at du har betalt 500 a'cto om måneden. Det er det samme som 6.000,- kr. om året.

Fik du så 6.000,- minus 1760,51 kr. tilbage = 4.239,49 kr

Hvis du gjorde det, så er det Danmarks billigste varmeregning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 11:47

Tror "viskinge" er gået i tænkeboks.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-07 11:57

Måske har jeg misforstået det viskinge skriver, men jeg tror at den samlede varmeudgift er

500,- x 11 = 5.500,00 kr

+ ............... 1.760,51 kr

= ............... 7.261,51 kr.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-09-07 12:12

Ja, ja og nej.
Den reele varme er altså Kr. 1760,51 for et år!!!!!!
Læg lige mærke til, at jeg skrev, at de Ca. Kr. 500,00 om måneden, dækker både varme og vand.
Vandet udgør Ca. Kr. 900,00 for 1 år.
Jeg har ikke nævnt noget om hvad, jeg betaler i fast afgift Hvilket jo selvfølgelig skal lægges oven i, men har intet med forbruget at gøre.
Jo, jeg får en pæn slat penge tilbage.

(jeg tror selv, at der noget galt et eller andet sted)

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 12:21

Citat
(jeg tror selv, at der noget galt et eller andet sted)

Ja - der er MEGET galt....

Du kan ikke fyre for 1700 kr om året uanset om du lægger afgiften til eller ej.....

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-09-07 12:25

Refi:

Nej, ikke meget galt, (lidt måske) jeg har altid fået penge tilbage, men aldrig så meget!!!

MVH

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-07 12:25

Jeg tror også, at der er noget galt.

Bor du til leje eller er det ejerbolig !?!?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-09-07 12:42

Leje.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 12:52

Det korte af det lange er.....

Du betaler 6000.- om året minus de 900 til vand

Så du betaler 5100.- om året for varme minus det du har fået tilbage.....

Såre simpelt.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-07 16:03

Ev. varmetilskud fra kommunen?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-09-07 16:06

intet tilskud

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 16:15

Citat
Så du betaler 5100.- om året for varme minus det du har fået tilbage.....

Men selv det lyder rimeligt billigt

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-09-07 16:36

Ja, godt Kr. 2200,00 tilbage.
Det er altså rimeligt billigt, syntes jeg.
Kr. 7,95 pr. dag

MVH

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-07 16:39

Citat
1/6-06 til 31/5-07

I den periode var der hedebølge samt en meget mild vinter.

Men det er jo svært at regne årsforbruget ud, når du ikke skriver hvor meget du fik tilbage

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-07 16:45

OK

Jeg havde ikke set dit sidste indlæg.

Men det er meget billigt.

Hvis du selv tror, der er sket en fejl, så læg lidt til side

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 25-09-07 17:23

Hej.

Jeg synes, at dit forbrug lyder maget lavt, både dit varmeforbrug, og dit vandforbrug.
Hvor meget giver i for 1 m3 vand? Her i området koster sådan noget ca 50 kr, hvis I skal give noget der ligner det samme, har I altså forbrugt 45 m3 - til 3 mennesker! - - - BADER I ALDRIG I ÅLBORG????

Har I evt. en kollonihave eller et sommerhus som I har opholdt Jer i det meste af afregnings perioden? - Det kunne jo være noget af forklaringen.

Inden du styrter ud og bruger alle de tilbage betalt penge på julegaver etc. så prøv lige at sammenligne dit forbrug og den enheds pris du skal betale med sidste års afregning. Der kan være en forklaring her.

Hvis alt ellers ser ud som det skal, må man bare sige......den der varmeregning - det var sør'me billigt.

Vh.
Finn

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-07 17:45

Citat
BADER I ALDRIG I ÅLBORG????

De har Klisterkanalen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 17:59

Nu tror jeg IKKE de 900 kr dækker vandforbrug - kun varmt vand.....

Såååå

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 18:01

De lejligheder vi har , har kun måler på det varme vand - selve vandforbruget er indregnet i huslejen......

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 25-09-07 22:09

Ok - dvs. ca. 45 m3 varmt vand til 3 personer! Det lyder meget rimeligt.

Hvorfor har i kun fået sat målere på det varme vand? Har i så også kuns måler på hver anden radiator?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-09-07 07:28

Først: vi har ingen målere på vandet, til de enkelte lejemål !!! Det er jo ikke et fair system (men det er jo ikke mig der lavet det).
Det betyder jo at, hvis der feks. bor en enlig, i en bolig lige som vores, betales der det samme beløb. Der er faktisk en hel del enlige, i vores afdeling, så derfor bliver min afregning til vand, så lavt.

Næst:
prisen på vand i Aalborg er Kr. 34,07 pr M²

Citat
Det koster vand
En m3 vand leveret af Vandforsyningen koster:

Salgstakst (betales til Vandforsyningen) 4,75 kr
Vandafledningsbidrag (til Kloakforsyningen) 17,50 kr.
Afgift til staten 5,00 kr.
Moms 6,82 kr.
I alt 34,07 kr.

En m3 svarer til 1.000 liter. Prisen er således:

3,41 øre pr. liter

Så jeg har betalt for (900 : 34,07) 26,4 M² vand
Det er ikke hvad jeg brugt, men det jeg bliver opkrævet for!!!

(jo, vi er i bad hver dag)

Og til sidst: jo vi bor kun her, og har ikke kolonihave eller sommerhus

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 10:27

Citat
Hvorfor har i kun fået sat målere på det varme vand?

Såre simpelt....

Ejendommen havde i tidernes morgen egen varmeforsyning (oliefyr)

Dette er nu fjernvarme, men det varme vand kommer fra EEN stor tank til HELE ejendommen, så hver enkelt har blot en måler på røret.....

Selve vandforsyningen er fælles og udregnes efter m2 lejlighed ...........

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-09-07 10:40

refi:

Du har ret. de Kr.900,00 er det fjernvarme, der er brugt, til opvarmning af det varme vand.
Har lige fået forklaret opgørelsen, af dem der har lavet den. De skriver "vand" på opgørelsen, men mener opvarmning af vand. (hvorfor ikke bare skrive det ???

Min totale varmeregning er Kr. 4019,06 alt incl. (eller Ca. Kr. 335,00 pr. måned)
Men det er vel stadigt billigt, syntes jeg.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 10:44

Ja - det er billigt for en lejlighed af den størrelse - det kan du være udmærket tilfreds med og tyder på der er ordentlig isoleret samt ordentlig udluftning.....

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 200 point
Dato : 26-09-07 11:30

Citat
Min totale varmeregning er Kr. 4019,06 alt incl. (eller Ca. Kr. 335,00 pr. måned)
Men det er vel stadigt billigt, syntes jeg.

Det må være DK rekord, tillykke.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-09-07 12:10

refi:

Ordenligt isolering (Hmm) Vi har altså ikke termoruder overalt. Da de byggede afdelingen havde de 15 baller rockwool, til Ca. 24000 M², resten brugte de til en anden afdeling!!!

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 12:15

Jamen det lyder jo til du kan komme endnu længere ned i varmeregning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 12:16

Der er noget at tage med på næste beboermøde

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 10-10-07 08:52

Tak for svaret Teil.
Også tak til alle andre. Der var lidt misforståelser bla. MHT vand (varmt vand)
Jeg syntes også selv, at det er billigt, så jeg skal da vist ikke klage over varmeudgifterne.

MVH