/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
intern 3G modem
Fra : andersburn
Vist : 773 gange
200 point
Dato : 22-09-07 01:07

jeg har lige set hvordan dell er begyndt at sætte super-3G modem'er i deres større modeler, men jeg vil have en macbook pro. jeg ved den har 2 mini-PCI porte og mindst det ene er brugt til wlan kortet.

jeg vil vide om det overhoved er muligt at sætte et sådanne kort i, eller om jeg skal købe et PC-card, til siden af macbook'en?

hvor jeg kan købe et sådanne kort? jeg kan ikke finde noget, og dell fortæller intet om hvad der sidder i deres.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-09-07 01:36

Jeg er ikke helt klar over hvad du vil, vil du købe et modem til 3 netværket (mobil bredbånd) så har 3 en lille fiks sag, en usb modem, den kan bruges til en Mac, ja faktisk alle computere med usb: http://www.3webshop.dk/default.aspx?__link=ProductDetail&ProductGuid=11572e90-13fd-41df-8506-5e1516be3d8d&InfoMenuID=19EC3788-1788-4369-92A1-9330C81079A7

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-09-07 08:29

3G netværket er bedre udbygget hos Sonofon end hos 3, og der har du ydermere den fordel at du ikke betaler roaming afgift når der ikke er 3G dækning, da du så bare kører på det almindelige GSM net.

Der findes 3G cardphones (også til Mac, og du kan købe dem i alle Sonofon butikker med et data abonnement

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 22-09-07 14:07

jeg ved godt at jeg kan køre med en USB-ting og et pc card, jeg vil have det internt. som et mini-pci kort.

til mobilt bredbånd er der ingen der vil bruge Sonofon... den koster 500kr for 1 gb data per md. hos starter det ved 200kr/md. men for ubegrænset antal data.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 22-09-07 16:53

Hehe super 3G

3G (UMTS) download med hastigheder op til 384kb

Og så har vi

(HSDPA) Turbo 3G eller 3,5G som så vidt jeg ved kun leveres af selskabet 3 og i begrænset områder.
Og med billigste data abonnement.

Med hensyn til spørgsmålet aner jeg det ikke.

Fortsat god dag.

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 23-09-07 00:01

HSDPA, kaldte jeg for super 3G:)

nogle andre der ved noget?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-09-07 02:48

Citat
til mobilt bredbånd er der ingen der vil bruge Sonofon... den koster 500kr for 1 gb data per md. hos starter det ved 200kr/md. men for ubegrænset antal data.

Til gengæld skal du ikke betale roaming de steder hvor 3 ike dæker, det vil sige at selv om der ikke er 3G dækning betaler du ikke ekstra.

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 23-09-07 13:15

"3" bredbånd er faktisk blevet et udmærket alternativ hvis man fx er studerende og bruger sin computer på sin skole hver dag.

nogen der ved om jeg kan udgå at have sådan en "ting" til at stikke ud af min perfekte macbook pro?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-07 13:47

Jeg kan ikke finde noget til indbygning i en Mac men en sådan lille usb moden med en lille hale kan da ikke være i vejen, og 3 har faktisk en hel god dækning efterhånden, prøv at gå ind på siden og se dækningskortet, selv helt herude hvor jeg bor er der dækning, det var der ikke for bare et halvt år siden

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 23-09-07 13:54

min far har sådan et USB ting... det virker da helt fint men jeg ville helst undvære den.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 24-09-07 02:24

TDC skulle følge trop sidst på året med turbo 3G Dvs de vil kun levere en max hastighed af 3Mbit hvorimod 3 HAR 7Mbit.

Håber da jeg kan klare mig med de 3 Mbit. hehe.

Har læst et sted inde på TDC´s hjemmeside at der skulle være computere med indbygget 3G modem.

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 24-09-07 07:48

ingen computere der har mac os, der er tæt på lige så fræk som macbook pro.