/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Oplader til Garmin 250
Fra : Perege
Vist : 2842 gange
50 point
Dato : 21-09-07 22:21

Kan denne bruges?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4750&n=20100

Der fulgte ingen med min Garmin 250.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 22-09-07 01:15

Den dims du linker til er en der laver 12 volt fra 220/230 volt.

Så hvis du har en oplader til cigartænder stikket i bilen og gerne vil kunne lade fra en stikkontakt er det sådan en dims du skal bruge.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 50 point
Dato : 22-09-07 10:35

Jeg ville ikke bruge den viste lader.
Årsagen er at den højst sandsynligt ikke er stabiliseret. Det vil sige at den når den ikke er belastet vil spændingen formentlig være langt over 12 V. Da den kun er beregnet til køletasker...
Det der kommer ud af den vil nok bare være ensrette 12V vekselstrøm...
Så hvis du er glad for din garmin. så find en anden stabiliseret 12V, Den skal jo heller ikke give så meget strøm..
vh
Benjamin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-07 11:25

Herregud....

En original oplader koster 200.- kr......

såååå

Den har T.Hansen sikkert også....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-09-07 11:45
Godkendelse af svar
Fra : Perege

Dato : 22-09-07 12:24

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 22-09-07 15:19

GPS'en stabiliserer selv spændingen, og den bruger kun meget lidt strøm, så der er ingen risiko ved at bruge omformeren.