/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
kontrastøj apparat
Fra : Olivia7
Vist : 519 gange
140 point
Dato : 20-09-07 11:57

Hej jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at finde på et lille elektrisk apparat som kan give en summende eller brummende lyd fra sig, over en hel nat uden at brænde sammen. Jeg har nemlig svært ved at sove fremmede steder p.gra. af andre lyde. Hvis jeg har min luftrenser kørende laver den det kontrastøj jeg har brug for. Men den er for stor og tung til at slæbe med mig på ferier.
Er der nogen der har en genial ide til et sådan for mig meget brugbart apperat.
Knus fra Olivia7

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-09-07 12:02

Hvad med et massageapperat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 12:04

Optag lyden fra din "luftrenser" på en mp3 afspiller......

Så er det bare et par propper i ørene - så kan du lytte til den hele natten uden at forstyrre andre

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-09-07 12:05

eller køb tommazo's subwoofer http://www.kandu.dk/spg108992.aspx
Nå spøg til side... hvad med en varme/massagepude?
En akvariepumpe?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 12:09

- Ubesvarede 4
- Besvarede 0
- Annullerede 0
- Slettede 0
Ialt 4

Og så er det i øvrigt en god ide at lukke sine spørgsmål hvis man har fået et svar der kan bruges....

Har man ikke det, er det mindste man kan gøre at DELTAGE i sine spørgsmål....

Du har IKKE kommenteret ET ENESTE af dem....

Kommentar
Fra : Olivia7

Dato : 20-09-07 12:15

Drop de småsjofle det er så forudsigeligt. Med hensyn til en akvariepumpe så kan den vel ikke køre en hel nat uden at befinde sig i vand og ikke brænde sammen ????
En massagepude er for stor at slæbe med sig rundt på ferier. MP 3 afspiller hm jo men kan altså ikke ligge og sove på de der høretelefoner. Men tak for rådene

Kommentar
Fra : Olivia7

Dato : 20-09-07 12:18

Til refi
Har først lige fundet ud af at man faktisk kan kommentere, er helt ny i dette felt.
Men tak for hintet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 12:23

Citat
Har først lige fundet ud af at man faktisk kan kommentere

Det bevirker også at "folk" kan se du rent faktisk er interesseret i en løsning....

Hvis dit problem "kun" er når du sover fremmede steder er det jo begrænset hvad du kan tillade dig at sætte op af lydgivere....

Prøv nogle "mindre ørebøffer....
De kan købes temmelig små....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-07 12:41

Prøv med nogle ørepropper. Du kan jo i første omgang prøve dem hjemme.

Men er du afhængig af kun at kunne falde i søvn til "summelyd"

Så køb dig en billig clockradio ... indstil den på et sted, hvor der ikke er musik ... så sætter du den på sleep ... du kan også undlade at sætte den på sleep, så vil den "brumme" hele natten.

Du kan jo prøve af falde i søvn til musik.

Men jeg tror ikke dit problem kan løses optimalt.
Det kommer an på i hvor lang tid du er på ferie.
De fleste har det svært ved at falde i søvn et nyt sted. Det kræver "tilvænding" at sove/falde i søvn.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-09-07 12:48

En lille billig AM radio leverer en konstant susen, når den ikke er indstillet på en station.
Jo billigere des bedre.
Der er endda volume-kontrol på.
Jeg har sår'n en på størrelse med en cigaretpakke, som jeg bruger til støjdetrektor.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Olivia7

Dato : 20-09-07 13:30

Mange spændende forslag. Tak for dem.

Kommentar
Fra : Olivia7

Dato : 25-09-07 10:57

Hej er der mon nogel nye der kan give mig et bud på mit spørgsmål?
Knus Lise Lotte

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-07 11:07

Jeg tvivler på at nye kommer med et forslag. Dit spørgsmål er på side 10.

Du kan evt. forhøje med 10 point, så kommer det på side 1 og flere vil læse det.

Kommentar
Fra : Olivia7

Dato : 25-09-07 11:32

Tak har ikke rigtig styr på det der med pointene

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-09-07 11:41

Her kan du muligvis købe noget elektronik som kan det du vil:

http://www.aanielsen.dk/
48.000.134 Velleman MK134 Lydgenerator 139.00
Det er et byggesæt så der skal laves lidt.
Hvis du er lidt heldig så kan forretningen nok hjælpe dig.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-09-07 13:11

Jeg syntes da den med clockradioen, var en meget god ide, den kan købes i endda meget små eksemplarer og koster tit under 100 kr. og der er mange muligheder for at finde den rette lyd og volume.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-09-07 13:20

Clockradioen ka' da fås hos Kirkens Korshær for en flad femmer.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 25-09-07 18:12

Eller hvad med en gammel ventilator fra en pc??
Men ellers.. i genbrugsbutikken og kig efter en eller anden dims der kan larme lidt.
I "min" genbrugs" har vi da lidt af hvert!!
Held med det..

Kommentar
Fra : Olivia7

Dato : 25-09-07 18:34

Nej hvor er i altså kreative. tusind tak