/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
hus ønskes i Toscana
Fra : Olivia7
Vist : 463 gange
120 point
Dato : 19-09-07 15:54

Hej
Vi ønsker at købe et gammelt stenhus i Toscana. Helst med terasse og en god udsigt og i nærheden af en landsby. Hvis nogen herinde kender til noget hussalg dernede, ville vi blive glade for nogle oplysninger da vi er nye på dette område.
Mange venlige hilser fra Olivia7

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-09-07 15:56
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-09-07 15:57

Hejsa Har ikke personlige erfaring(er), men kig på http://www.google.dk/search?hl=da&q=ejendomsm%C3%A6gler+Toscana&meta= ind til noget/nogen dukker op.
Hygge...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-07 16:04

Jeg ville finde en ejendomsmægler i Toscana - de kender med sikkerhed reglerne....

Kan du ikke lige finde en "dansktalende" (bliver nok svært) så en engelsktalende....

Dernæst "medbringe" en italiensktalende tolk....

Når først du har fundet det rigtige - køb kontant og belån i DK (medmindre du vil flytte permanent)

Så har du væsentlig bedre styr på økonomien....

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 19-09-07 16:30

Hej Olivia7
Tanken er da meget forståelig for der findes intet skønnere end Toscana. Jeg boede ca. mit halve liv i Firenze fra 1980 - 1985. Dengang var der flere hundrede huse til salg, meget forsømte men også meget billige .. men men, de tider er ovre, især var mange tyskere på "pletten", og i dag koster et hus "un sacco di soldi", men har du millionerne på kontoen er situationen en helt anden.
Normal procedure (den gang i 80erne) betalte man 50% ved handelens indgåelse og resten 1 - 2 måneder senere. Det vil sige kontant.

Finder du/I ønskehuset .. så hav is i maven, og beting at en DANSK advokat accepterer papirerne. Underskriv INTET før du føler dig 100% informeret. Jeg kender et par personer, der underskrev .. men det kostede !

Jeg synes lige du skal have et link til:
http://www.appartamentialpoggiolo.it/

Jeg håber du en dag skriver om dit "nye" hus i Toscana
/PG

Kommentar
Fra : Olivia7

Dato : 25-09-07 10:58

Hej er der mon nogle flere der kan komme med oplysninger om et stenhus til salg i Toscana
Knus Lise Lotte

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-09-07 12:48
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-09-07 13:35
Kommentar
Fra : Olivia7

Dato : 25-09-07 18:30

Tak det vil jeg prøve