/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hjælp please
Fra : metteemo
Vist : 453 gange
50 point
Dato : 17-09-07 22:21

har en ældre pc. hvor der kun er 2 stik til usb.
og skulle gerne bruge mere en de to. kan man få nogen lige som dobbelt stik.
mette

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 60 point
Dato : 17-09-07 22:23

køb bare et pci kort med 4 usb2 i Thansen til små 100.- Det passer lige i og du har straks fler usbstik

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-09-07 22:24
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-09-07 22:25
Kommentar
Fra : metteemo

Dato : 17-09-07 22:42

hvis jeg køber sådan en her USB 2.0 PCI card, 4 port
eller en hub så er det vel ikke sådan at der vil være konflikter for skal bruge den ene til musen.

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 17-09-07 22:46

Hej

Jeg vil helt sikkert gøre det samme som Fijala, Købe PCI stik for på den måde får du USB2, Hvis du har en gammel pc er der jo nok USB1.

Der er stor forskel på hastigheden fra USB1 og USB2.

USB Low speed og USB full-speed, USB 1.0 og 1.1: Max 12 Mbps
Oprindeligt introduceredes USB med en maximal dataoverførselshastighed på 12 Mbps (det svarer til 1,5 megabytes i sekundet.) Standarden understøttede også produkter med en maksimal hastighed på 1,5 Mbps (svarende til 0,1875 Megabytes i sekundet) - denne lavere hastighed kaldes USB low speed, mens 12 Mbps kaldes USB full-speed. Standarden hedder USB 1.0, det der 1½ år der senere introduceredes som USB 1.1, havde samme hastighed.

USB High Speed - USB 2.0: Max 480 Mbps
USB 2.0 er den seneste standard. Den har en maksimal hastighed på 480 Mbps (=60 Megabytes i sekundet) men understøtter også produkter med 1,5 Mbps og 12 Mbps - USB 2.0 standarden er altså bagudkompatibel.

Hvad hedder det så?
Den populære forståelse har været at kalde udstyr med maksimal hastighed på 480 Mbits/s for USB 2.0 udstyr, alt det andet for USB 1.x. Det ønsker USB.org at lave om på - udstyr der understøtter maksimal hastighed på 480 Mbps skal kaldes "USB High Speed", udstyr der understøtter 12 Mbps ("USB Full speed") og 1,5 Mbps ("USB Low speed") skal tilsammen blot kaldes USB! Ydermere ønsker USB.org, at man på 12 Mbits/s og 1,5 Mbits/s udstyrs pakninger skal skrive "Compatible with the USB 2.0 Specification".

Forvirret?
Hvis du ikke ser logoet med den røde "High speed" stribe på pakningen, så forlang at få dataoverførselshastigheden at vide på et USB produkt du overvejer at anskaffe, det er tilsyneladende det eneste helt gennemskuelige holdepunkt.

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 17-09-07 22:50

Teoretisk kan der tilsluttes helt op til 127 USB enheder, men da de alle skal dele den tilgængelige båndbredde (dataoverførselshastighed) bliver det praktisk umuligt.

Står der på denne side http://www.wwwdk.dk/artikler.aspx?id=149

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-07 03:27

Jeg har også en gammel computer, først udvide jeg de 2 usb 1.1 med en hub med 4 porte, senere købte jeg en usb kort, som jeg, lige som de andre, vil anbefale dig at gøre, men uanset hvilken af de to løsninger du vælger, skal du vente med at sætte musen i den nye hub, eller den nye usb PCI kort, indtil du har installeret dem, hubben finder Windows selv en driver til, men du skal kunne klikke VIDERE i guiden som installerer hubben, PCI kortet med usb 2 er der en cd med driver vedlagt, der skal du også kunne klikke, ved installationen, genstart så computeren og flyt musen, så virker den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-07 03:39

En hub med fire stik til din gamle usb 1.1 stik, koster 39 kr. + fragt: http://www.edbpriser.dk/Products/Listsubcategories.asp?ID=2
en usb 2 PCI kort koster kun 34 kr. + fragt: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=12199 og du kan sagtens finde ud af at sætte den ind i computeren, husk at slukke helt for strømmen før du går igang med skrue trækkeren, og sørg for at røre ved en jordforbindelse så du ikke er statisk elektrisk, når du piller ved de følsomme dele

Godkendelse af svar
Fra : metteemo

Dato : 18-09-07 14:55

Tak for svaret Fijala.