/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
translator
Fra : khulau
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 14-09-07 12:30

For nogle år siden kunne man købe nogle små oversættelsesmaskiner som man kunne bruge på ferierejser. Findes de stadig ? Søger en der kan oversætte russisk/engelsk/dansk.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-09-07 12:52

Der er dette program, som et af de få hvor der også er russisk på, men ingen af disse programmer oversætter hele sætninger korrekt, men til enkelte ord kan de til nød benyttes

http://translation.langenberg.com/

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 14-09-07 14:29

Jeg bruger denne her og vælger oversættelse til engelsk.

Desværre er der ikke mulighed for oversættelse til dansk.

Men den er gratis og udmærket synes jeg.

http://www.freetranslation.com/

Kommentar
Fra : khulau

Dato : 14-09-07 14:31

Undskyld det er ikke software jeg søger efter - det var en lille "maskine" på størrelse med en stor lommeregner - hvor man kunne skrive små korte sætninger, der derpå blev oversat.

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 14-09-07 16:27

Mener Wordpoint er det bedste - rimelig i pris. Se selv her:

http://www.transmedia.dk/WordPoint.asp

Per

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-07 16:31

Jo jeg kender godt disse små håndholdte oversættere. De er da også blevet bedre med årene, når jeg se på den lille som jeg købte for 15 år siden.
Jeg vil prøve at finde noget om den/dem.

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 14-09-07 17:42

Sorry - så ikke dit seneste indlæg.

Sådab gør man i dag - men kender godt de gamle parlører boghandlerne solgte for over 10 år siden - måske der er nogle tilbage endnu? http://www.vejlebib.dk/netnyt/tema.htm

Held og lykke!

Per

Godkendelse af svar
Fra : khulau

Dato : 14-09-07 18:12

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-09-07 19:56

Ja det er en gammel sag, men findes stadig i handlen rundt omkring, og endda med mange flere sprog end de 5 som jeg havde i min.
Det lidt problematiske er dog, at hvis den skal oversætte til arabisk, rusisk, græsk, kinesisk eller japansk; eller andre sprog med krusedulle skrift, ja så er det jo om at vide hvad den skriver.

Men der findes altså stadig nogle af dem i handlen. Spørg når du kommer i byen. De er trods alt blevet meget billigere, end den gang!