/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hjælp med en driver
Fra : guffeluf
Vist : 706 gange
100 point
Dato : 13-09-07 19:25

Hej.
Jeg har lige lavet en system-recovery på min HP-pavillion 5000. Men nu kan computeren ikke finde cd-romdrevet. Det er en "matshita dvd-ram uj-840s"

Nogle der ved hvor jeg kan finde en driver til den?

Trine

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-09-07 19:54

Ja de findes på nogler af alle de cd du har fået med til computeren

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 13-09-07 20:44
Kommentar
Fra : guffeluf

Dato : 13-09-07 20:49

Der er ingen cd'er med computeren. Jeg kavede selv nogle i starten, men det er recovery cd'er.
Tak for linket, men jeg kan ikke få det til at virke. Har prøvet at klikke på download, men den går bare videre til en anden side, hvor man ikke kan hente noget.

Trine

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-09-07 20:50

den skal altså normalt selv installere sig uden du behøver gøre noget, men eller er den jo på den driver cd der fulgte med, som også andre har skrevet

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 13-09-07 20:50

Jeg kigger lige ad

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 13-09-07 20:55

Prøv her så,du kan vælge mellem 1.03 og 1.04 version

http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=2181

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-09-07 20:55
Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 14-09-07 07:21

Hej.
Prøv at højreklikke på Denne computer.
Vælg EGENSKABER (nederst)
Klik så på HARDWARE
ENHEDSHÅNDTERING
Klik på "+" ud for DVD-/CDROMdrev
Noget gult mærke?

VH
Leif

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 14-09-07 07:23

Hlemte at skrive, du her kan opdatere driver.
Hvis dit drev IKKE kan læse, er det mere uldent, for det burde komme "af sig selv"
Du har selvfølgelig prøvet en rensning, ikke?
VH

Leif

Kommentar
Fra : guffeluf

Dato : 14-09-07 17:23

Hej Alle.

Tak for jeres hjælp, men der er desværre intet af det der virker. Linket til firmware update, kan ikke bruges til den version jeg har.
Drevet ser i enhedshåndteringen ud til at "enhed virker korrekt", og der er ikke noget gult mærke ved den. Den har således registreret drevet, men den vises bare ikke. Når jeg fjerner den i enhedshåndteringen, så installerer den sig selv ved genstart, men vises stadig ikke. Og som jeg skrev aller først, så er der ingen cd med fra købet.

Jeg håber der er andre idéer

Trine

Annuller spørgsmålet
Fra : guffeluf

Dato : 14-09-07 20:02

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål