/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Navn til firma...
Fra : scpoPro
Vist : 1368 gange
40 point
Dato : 12-09-07 21:35

Jeg har et mindre problem, Jeg mangler et rigtig godt navn til mit lille firma, konen og jeg handler med dyre hovedesagligt kaniner, men har også andre smådyr. Jeg skal så have lavet nogle visitkort, men jeg mangler et navn, håber der er nogen der kan hjælpe..

Med venlig hilsen scpopro.

Kom gerne med spørgsmål.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-09-07 21:48

Gnavpot og venner

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-09-07 22:19

gnavpot må se at komme i bedre humør hvis han skal finde nogen venner

Du er vel ikke så heldig ,at hedde Clausen? De fleste kender sikkert endnu Clausens dyrehandel.

Du kan da til enhver tid skifte Clausen ud med dit eget efternavn - fornavn. eller konens, eventuelt begge. måske en sammensætning af bogstaver fra begge navne, nu kender jeg jo ikke jeres navne så det kniber med eksempler. for at ilustrere hvad jeg mener. så kan vi sige da i handler med kaniner og hamstere så kalder vi den Ka-ham eller Ham kan. Der er et utal afmuligheder

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-09-07 22:36

Citat
skifte Clausen ud med dit eget efternavn

eller valde

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 13-09-07 00:44

Dit navn og Minipets .
pømske

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-09-07 07:14

Bunny & Co.

MVH

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-09-07 07:42

Bonny&venner

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-09-07 08:38

Kan in

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-09-07 14:09

Gumlerne

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 13-09-07 14:26

Ninus

Kommentar
Fra : AfterShcok

Dato : 13-09-07 22:30

Min mor er prof. grafiker og hun har lavet en del cd-covers, visitkort, firmalogoer osv..
Så hvis du er interesseret så kan vi altid finde ud af noget

Kommentar
Fra : scpoPro

Dato : 13-09-07 23:25

Jeg har kun brug for et navn, visitkort laver jeg selv, mangler et navn.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-09-07 08:21

Små dyr

Gnaverne

Lottes familieopdræt

ja du kan se der kommer forkellige følelser ud af de navne man vælger.

Jeg tror du er nødt til at vide hvem du handler med og hvad du gerne vil signalere hvis nanet skal sige noget særligt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-09-07 08:45

De små animaler.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-09-07 11:57

Kæledyr.

Jomfru anes forslag Små dyr tyvstjæler jeg og ændrer det til Smådyr, måske med undertitlen børnevenlige kæledyr.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-09-07 12:00

Petshop

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-09-07 13:05

smådyr
prisvenlige kæledyr

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 14-09-07 14:24

Hugtænderne

Gulerodden

Kommentar
Fra : domismik

Dato : 23-09-07 18:06

Jeg ville tænke på "hvad bruger folk af søgeord" når de skal finde produkter som dine.

Hvis jeg skulle bruge en kanin, ville jeg i google skrive "kanin" eller "kaniner" alternativt "kæledyr" eller "husdyr".

Mit forslag skal derfor være;

"Jensen kaniner og (andre) kældedyr"
- altså hvis du hedder Jensen

Se at komme igang, og husk at give mig point

·domismik

Kommentar
Fra : domismik

Dato : 23-09-07 18:08

Må lige rette mig selv;

"kældedyr" staves selvfølgelig "kæledyr"

·domismik

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 23-09-07 21:05

Scopro "Pets care shop
pømske

Kommentar
Fra : jannimus

Dato : 22-10-07 21:50

Kan-in | Kan-vi
og meget mere!

Kommentar
Fra : AHNDK

Dato : 01-11-07 22:41

Hej. Jeg er prof marketingmand og grafiker og har så ofte oplevet at små firmaer har valgt et navn der senere begrænser dem. Derfor mine råd:
1. undlag landsdel/by og lignende i navnet. - du kunne blive national eller endda international senere
2. undlad specifik varekategori - du kunne finde på andre senere
3. undlad danske æøå - mest fordi du skal have en hjemmeside med dit navn.
4. vælg et navn der er ledigt som www.ditfirmanevn.dk
4½ vælg gerne noget med produktnavnet (men ikke for specifikt - fx dyr.. ikke kanin)
5. vælg noget folk vil kunne huske (gerne fjollet eller, eller sjovt, mystisk eller sådan noget)

Hvad med dyrebixen eller sådan noget?

M.h.t. visitkort - hvis du vil lave dem selv bare gør det helt enkelt -det holder..