/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hjælp tomtom one og sd kort
Fra : mikesav
Vist : 1335 gange
200 point
Dato : 11-09-07 18:37

På en Tomtom one skal jeg have kopieret et kort fra min gamle pda (det er en 6.0 version og jeg mener det kan bruges), over på et SD kort til tomtom one, min Tomtom afviser SD kortet, og jeg har hørt det først skal formateret, men hvordan gøres det så Tomtom kan læse formateringen.
Jeg har et formateret kort hvor jeg har lagt mit gamle østlands kort på men den afvises, hvordan finder jeg evt. kortet og overfører det via Tomtom home?

Kommentar
Fra : lillebror4000

Dato : 11-09-07 18:43

det er tom tom der skal formaterer kortet for at du kan starte med at indlæse på ny du kan også prøve at sætte kortet i pc en og lade pc formaterer kortet det sidst fik jeg held med
mvh lillebror4000

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 11-09-07 18:50

Jeg har prøvet at formater både over pc og derefter også via kabel over tt, men uanset hvad jeg gør viser tt blot at den ikke kan komme videre med sd kortet i, kortet er enda købt sammen med TT one, så det undrer mig jeg ikke kan få kontakt

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 11-09-07 18:51

Hvordan får jeg tt til at formatere når den ikke vil acceptere kortet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 18:52

Som med alle andre korttyper....

Det er det apparat der skal bruge kortet der skal formatere det.....

Så er du sikker på det virker i netop det apparat.....

Selve filkopieringen er ligegyldigt hvor du laver....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 18:53

Citat
Hvordan får jeg tt til at formatere når den ikke vil acceptere kortet?

Måske fordi kortet SLET IKKE passer i /til tt... ????+

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 11-09-07 18:54

Det kan godt være at kortet normlt kan formaterers på mange produkter, men på tt kommer der blot en besked om at jeg skal fjerne kortet, og gir mig ikke mulighed for at lave formateringen.

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 11-09-07 19:00

SD kortet er købt til tt, og jeg kan se der ligger en tt fil på kortet, men den nægter at ta det viser blot en ilu hvor kortet tages ud med et kryds på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 19:01

Citat
Jeg har et formateret kort hvor jeg har lagt mit gamle østlands kort på men den afvises

Mig bekendt kan den kun køre med europa

Mener ikke der findes andre kort til den...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 19:03

Kort til østeuropa kan kun køre på tomtom one XL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 19:05

Citat
(det er en 6.0 version og jeg mener det kan bruges)

Det kan det så netop IKKE....

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 11-09-07 19:09

kortet skulle kunne bruges det er fra en ver 6.0 og tt user beskriver at tt one xl som jeg har skulle kunne tage dette kort, problemet er at user er nede så jeg kan ikke finde indslagene

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 19:13

Er det da en XL du har...

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 11-09-07 19:18

ja det er nu læser jeg inde hos tomtom at der åbenbart mangler nogle filder der er brug for far at den vil acceptere kortet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 19:26

Tja...

Så er det nok i kopieringen du har lavet fejl...

Hvordan kan kortet mangle filer hvis det er nyt ??????

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 11-09-07 21:14

Jeg har nu selv løst det det drejede sig om nogle opdateringer der skal hentes ned på kortet mens det sidder i tt en, derefter kopierede jeg min østeuropa kort over mine poier og egen stemme nu virker det desværre kan jeg ikke give point da jeg ikke fik det rigtige tip her men tak aligevel til refil

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 11-09-07 21:17

Her er selve vejledningen der hjalp mig
To solve this, use TomTom HOME to install the application. Follow the steps below:

Install TomTom HOME on your computer, if it isn't already installed. You can download the latest version of TomTom HOME here: www.tomtom.com/home

Connect your device to your computer and switch it on.

TomTom HOME opens automatically and checks for updates. If it does not automatically check, select Device > Updade now from the menu bar.

When you are shown a list of available updates that you can download, make sure that you select the check box for the TomTom application and then click OK.
TomTom HOME downloads and installs the latest version of the TomTom application for your device.