/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD afspiller
Fra : kj
Vist : 371 gange
100 point
Dato : 08-09-07 17:42

Min DVD afspiller "fryser" under afspilning af film. Det er tilfældigt fra gang til gang på samme skive. nogle gange kører den uden fejl, men pludselig går det galt, hvad kan der være galt.
Det er en Amitech 703. På et værelse har jeg en billig Denver som kører uden problemer.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 08-09-07 18:03

Prøv og rense DVD er for div. fedt fingre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-07 18:14

Citat
Det er tilfældigt fra gang til gang på samme skive

Og hvad er det for en skive....

Hjemmebrændt eller færdigkøbt film.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-09-07 18:50

De dyre og forhåbentlig bedre dvdafspillere kan som regel ikke læse fra særlig mange forskellige skiver og især da ikke hjemmebrændte. Jeg har en Samsung som driller på samme måde og alle de andre billige der står inde på værelserne fejler aldrig.

Så hvis ikke det hjælper at rense for fedtede fingre m.m. så lær at leve med det.(eller køb billigt bambus grej)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-09-07 21:58

Når nu det er forskellige steder den fejler fra den ene gang til den anden, så kunne det tænkes at det er en STOR nullerbørge der støver rundt inde over laserhovedet, drevet rundt i manegen af DVD skiven.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-09-07 10:27

Hvis der er en nullerbørge, hvordan fjerner jeg så den, kan man få noget der hedder renseskiver.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 10:48

Ja det kan man (formedels 20-30 kr...)

Men du kunne jo starte med at holde en støvsuger hen til den ÅBNE skuffe.....

Er laserhovedet MEGET beskidt hjælper renseskiven først ordentlig efter nogle rensninger....

Forebyggende til næste gang:

Brug skiven mindst 1 gang om måneden - særlig hvis der "ryges" i huset....

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 09-09-07 11:04

Du svarede ikke på, - om det er hjemmebrændte skiver, - eller hvad?
Om det kører normalt på andre CD afspillere?
Ammitz

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-09-07 12:15

Det er hjemmebrændte DVD+R af mærket HP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 12:41

Okay....

Så er muligheden også at fejlen ligger i brændingen.....

Og det kan du ikke rigtig gøre noget ved - virker på nogen maskiner og ikke på andre....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 12:42

En løsningsmodel der kan bruges....

Brænd ved lavere hastighed ( max. 25% af hvad skiven er beregnet til)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-09-07 13:47

Enig med refi. Når man brænder film ned skal det ikke foregå med højere end 2-4x speed, ellers kommer der for meget "støj" og det er nok fjende no. 1

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-09-07 14:45

Prøver at bræde med 1x

Kommentar
Fra : kj

Dato : 10-09-07 09:57

Har kopieret en DVD på min brænder(Lite-On 411S) Derefter skiftet brænderen til en nyere Lite-On brænder og kopieret igen.
Den første på den gamle frøs rigtig meget, men den fra den nye brænder på en DVD-R kører fint på min dyre læser.
Brændte så en, også DVD-R, af et Studio projekt, og der sagde læseren at der ingen disk var.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-07 10:16

Citat
Den første på den gamle frøs rigtig meget, men den fra den nye brænder på en DVD-R kører fint på min dyre læser
.

Så er det problem jo løst...

Citat
Brændte så en, også DVD-R, af et Studio projekt, og der sagde læseren at der ingen disk var

Det er nok fordi det er filer maskinen ikke kan læse

Det er vel ingen film`?????

Citat
kører fint på min dyre læser.

Er det Amitecken du "kalder" dyr Det er den billigste der kan købes.....

Kommentar
Fra : kj

Dato : 10-09-07 10:24

Til Refi.
Da jeg købte den var den dyr i forhold til mange andre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-07 10:42

Okay

Det var heller ikke ment som en kritik af afspilleren - den er såmænd udmærket....