/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Lyn nedslag slukker tv + xbox
Fra : janinna
Vist : 636 gange
400 point
Dato : 06-09-07 19:23

hej, har et salora 32" Mastro silver widescreen tv
og en xbox der ikke virker mere efter lyn nedslag

kan det betale sig at sende dem til reparation?

er der nogen på fyn der roder med det , som måske kunne kikke på dem?

evt mail mig

på forhånd tak .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 19:35

Om det kan betale sig er der jo ingen her der kan fortælle dig uden først at vide fejlen.....

Men med al sandsynlighed - JA

Hvad siger forsikringen.....

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-09-07 20:43

det kan være en sikring
Mange firmaer vil give et tilbud, i hvert fald hvis de har udsikt til at sælge det nye. hvis tommelfingeren vendes nedad for det gamle.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-09-07 20:48

du har måske en elskadeforsikring. brandforsikringen dækker også mange gange ved lynnedslag. hvis der er noget indeni der ser svedent ud, kan man altid sige man har set flammer fra apparatet og så dækker brandforsikringen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-07 21:10

ja jeg ville da også lige kontakte forsikringsselskabet, de plejer ikke altid at være vanskelige.

Men om det kan betale sig at sende til rep, næppe. Det er egentlig svært at svare på da det helt kommer an på hvad der er sket.

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 06-09-07 23:17

Prøv dennne reparatør:

http://www.krak.dk/Firma/Profil.aspx?Knr=1043749&Query=radio&Area=ullerslev&BackLink=UXVlcnk9cmFkaW8mQXJlYT11bGxlcnNsZXY=

Han tager ikke noget gebyr for at undersøge apparaterne, og plejer at være meget reel til at oplyse om en reparation kan betele sig.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-09-07 10:13

Hvis der er tale om et lynnedslag, vil der ALTID være andre skader på bygning e.l. Her er det en brandforsikring der dækker. Hvis det kun er TV og boksen, der er gået, er der tale om ET KOLDT LYN

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-09-07 10:14

Jeg prøver lige igen:

Hvis der er tale om et lynnedslag, vil der ALTID være andre skader på bygning e.l. Her er det en brandforsikring der dækker. Hvis det kun er TV og boksen, der er gået, er der tale om ET KOLDT LYN, dv.s en elektrisk udladning "i luften" = en overspænding, så er det fx din familieforsikring med kortslutnningdækningen - og så er der måske lige en selvrisko?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-07 10:37

Citat
hej, har et salora 32" Mastro silver widescreen tv
og en xbox der ikke virker mere efter lyn nedslag

kan det betale sig at sende dem til reparation?

Det er der INGEN her der kan svare på udfra de givne oplysninger....

Citat
er der nogen på fyn der roder med det , som måske kunne kikke på dem?

Masser...

Kig i telefonbogen for dit område under TVreparation....