/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
farvetab fra pc til fjernsyn
Fra : Runeldo
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 06-09-07 14:37

jeg har en pc, hvorfra jeg fspiller dvd'ere og overfører dem til min fjernsynskærm via et scartstik. Problemet er at farven bliver meget grå på fjernsynet, og jeg kan ikke indstille den på selve fjernsynet selvfølgelig. Hvordan får jeg en lidt rigere farvekvalitet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 15:14

Så stiller du det da bare på komputeren....

Kvaliteten kan du ikke ændre på.....

Kommentar
Fra : simon-s50

Dato : 06-09-07 16:10

Måske hjælper det at sætte stikket ordenligt i både i din com og dit fjernsyn hvis det ikk siddere ordenligt.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 06-09-07 16:54

du skal bruge et colourconverter stik. Så skulle den være i vinkel.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-09-07 17:27

et "colourconverter stik"? Hvad er det for en fætter? Er det en ledning med HVAD? i enderne? Og hvor skal den sættes til?

Jeg har nemlig nøjagtig det samme problem med at få farve på TV-et når jeg overfører fra compusen.. Med scart stik..
Har hørt, der skal en anden ledning til...

Kommentar
Fra : kj

Dato : 07-09-07 09:55

Både din PC og TV har fomentlig et S-videostik, prøv at bruge et S-videokabel.

www. a-vconnection.com/?SPage=S-Video-SVHS_kabler

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-09-07 13:56

er det et link, du har givet, kj? For det virker ikke...

Accepteret svar
Fra : kj

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-07 14:04

Jeg har søgt i google efter S-video/scart, og fået dette link:

av-connection.com/?SPage=S-Video-SVHS_Kabler

Jeg kan se der har indsneget sig en fejl, av-coonnection var blevet til a-vconnection.

Godkendelse af svar
Fra : Runeldo

Dato : 08-09-07 11:50

Tak for svaret kj.