/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ram til Compaq Armada M700
Fra : PoChris
Vist : 543 gange
118 point
Dato : 05-09-07 15:47

Jeg har for få dage siden købt en brugt Compaq Armada M700. Desværre har den kun 256 MB ram, og jeg besluttede mig derfor for at købe noget mere hukommelse, men ak: Efter at have købt tre forskellige slags, har jeg endnu ikke fundet noget, der virker - alene eller sammen med det ram, der sad i computeren i forvejen. Først købte jeg denne type hos SHG.dk: http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=350053 Derefter denne model fra Bærbar.com: http://www.notebookonline.dk/shop/256mb-sdram-133mhz-12397p.html Den blev så byttet til Kingston-ram af denne type: http://printersalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=191929&SamleMenuID=&gruppe=911&Extended=0&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=KingstonTechnolog.
Som sagt, er der intet af det, der fungerer. Sælgeren i sidstnævnte butik forsøgte så at overbevise mig om, at rammen først ville virke efter en geninstallation af Windows 2000, der er mit styresystem. Kan det passe, og er der nogen, der med sikkerhed ved, hvilken type ram, der passer til min ellers ganske udmærkede computer?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-09-07 15:55

Disse kører på compaqèn, har selv opgraderet et par stykker med blokkene.

Accepteret svar
Fra : Bozzymand

Modtaget 128 point
Dato : 05-09-07 16:08
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-09-07 16:10
Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 05-09-07 16:38

Peet49, kan Armada M700 godt køre med 512 MB ram i ét modul? Jeg troede, det skulle være 2 x 256 MB.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-09-07 16:44

Min den gamle kørte med samme blok istedet for den gamle 128, som sad der.

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 11-09-07 10:33

peet49, jeg har nu brugt 1000 kr. på at købe den ram, du anbefalede, men desværre passer den ikke. Jeg er derfor lige vidt.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-09-07 10:39

Passer den ikke i soklen eller hvad. Passer den i soklen, kan din bios være for gammel, min den gamle M700 kørte fint med samme blok.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-09-07 10:44

Har du en anden blok i maskinen, så sæt den i samme sokkel som den, der ikke vil virke, kører den gamle ikke der, er soklen defekt.

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 11-09-07 20:10

Rammen passede fint ind i soklen, og med hensyn til BIOS, så har jeg lige opdateret den. Jeg tror ikke, soklerne er defekte, for den ram, der sidder i computeren nu, virker fint. Da jeg skulle indsætte den nye ram, du anbefalede, tog jeg de gamle moduler ud, og prøvede rammen i begge sokler, men Windows 2000, mit styresystem ville ikke starte op.
Jeg har hørt tale om, at jeg skulle sætte ny ram i og derefter geninstallere Windows 2000, men det lyder lidt voldsomt, synes jeg. På HP/Compaqs forum står der, at de allerfleste ram-typer ikke passer til Armada M700. Kun KTC-311 skulle være sikker. Derfor vil jeg købe den. Hvis det så heller ikke lykkes, giver jeg op.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-09-07 21:01

En computer er ligesom en kvinde, de gør hvad de har lyst til.

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 03-10-07 18:53

Jeg har nu fået KTC-311-ram, som jeg via ebay købte i USA. Den virker uden videre, og man spørger sig selv, hvad det her cirkus skulle til for? Nu er det heldigvis ovre.

Godkendelse af svar
Fra : PoChris

Dato : 03-10-07 18:55

Tak for svaret Bozzymand.