/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Køleproblem bærbar !
Fra : import1995
Vist : 491 gange
25 point
Dato : 03-09-07 14:13

Jeg har nu prøvet at blæse med trykluft fra dåse købt ved fothandler for at blæse støv ud m.m., men min bærnare bliver ved med at lukke ned efter et stykke tid, og sætter så blæseren igang, og efter et stykke tid kan jeg så igen starte op, skal jeg evt. prøve at få bagpladen af eller hvad kan jeg gøre !!

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 03-09-07 14:31

Der er ikke andet at gøre end at splitte dyret ad, og rense manuelt (og forsigtigt)! Der er specielt vigtigt at du får renset under blæseren, der gemmere sig ofte en kompakt kage af møg.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 03-09-07 14:33

Der er mange skruer, men jeg må prøve !

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 03-09-07 17:05

prøv at downloade everest og se dine temperature der.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-09-07 18:32

har du din bærbar til at stå på et blødt underlag kan det være problemet ;)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-07 19:33

som dayworker24 er inde på var det sjovt at se hvad dine temperaturer er i virkeligheden. Måske det er en fejlvisning i bios der driller.

Hent dette lille program Everest. Det kan vise dig temperaturerne og meget andet og så er det gratis.

http://www.majorgeeks.com/download4181.html

og som ocorner siger så er et blødt underlag ikke så smart da det let kan tilstoppe ventilations åbningerne.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 04-09-07 09:04

Hej, jeg bruger ikke blødt underlag, men nogen gange har den stået på en sofa, hvis min søn har lånt den, havd hvis det er noget i bios, hvad gør jeg så, jeg har lige hentet program !

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-09-07 20:36

på dit bundkort er der monteret temperaturfølere som kan aflæses i bios og andre programmer fx. Everest som jeg tidligere nævnte. Hvis temperaturen ikke er høj mens bios alligevel tror det pga en defekt føler slår den fra af sikkerhedshensyn. Derfor er det en god ide at installere Everest og se hvad temperaturen viser og hvad den rent faktisk er i virkeligheden. Prøv at mærk efter med hænderne. Måske står sikkerheden i bios forkert/alt for lavt.