/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvad kræver de tunge spil?
Fra : Sygate
Vist : 618 gange
145 point
Dato : 30-08-07 23:13

Hvad skal man minimum have af hardware for at spille de aller aller tungeste spil at danse med der bliver lavet nu om dage?

Altså World of Warcraft osv.

Her tænker jeg på Ram og Processor især. Men hvad kræves der mere?

Jeg snakker ikke om det bedste af det bedste. Slet ikke. Jeg snakker om hvad man skal bruge for at man kan spille det med en udemærket spilleoplevelse.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-08-07 23:37

kandu______________

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-08-07 00:41

Der skal vel også et nogenlunde grafikkort til.

Jeg er med på en lytter.
Jeg har lige fået en forespørgsel på, hvor meget der skal ofres
på en opgadering, netop for at kunne spille World of Warcraft.
Gamrinus

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 145 point
Dato : 31-08-07 02:27

http://www.worldofwarcraft.com/info/faq/technology.html her kan du se hvad dette spil kræver af computeren

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 31-08-07 08:03

Citat
http://www.worldofwarcraft.com/info/faq/technology.html her kan du se hvad dette spil kræver af computeren

Dette er de mindste krav, men i spil kræver det i sær en god grafikkort min 256 MB grafik kort så er du godt kørende. (husk det skal ikke være ombord grafikkort da den jo bruger din ram )

Du vil vel gerne køre i den bedstes opløsning

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 31-08-07 09:38

Jeg vil sige du skal op i en core duo 2 processor og så måske noget i stil med 7950 x2.

Selvfølgelig er de nyere grafikkort som 8800 serien bedre. Men ellers 1 gb ram er nogenlunde nok endnu, men jeg tvivler på at der går så længe før det er 2 gb ram du skal op i.

Det er nogle af de punkter jeg vil sige, men lad os se hvad de andre skriver

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-08-07 20:44

En god processor med go' på!
Godt med RAM af de hurtige!
Godt grafikkort med masser af RAM!
En harddisk med god plads på!
Hvis du så skal spille on-line, så en god og hurtig forbindelse på både up & down load.
Her ud over vil et godt navigations joystik el. lignende være godt.

Alle dele skal kunne spille sammen med hensyn til den interne hastighed, så der ikke opstår trafikpropper, for ellers ville det være som at tappe vin på flasker gennem et sugerør!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-08-07 21:02

Nej nu må i til at styre jer !
Læs lige spørgsmålet igen :
Citat
Jeg snakker ikke om det bedste af det bedste. Slet ikke. Jeg snakker om hvad man skal bruge for at man kan spille det med en udemærket spilleoplevelse.

Selvfølgelig er det checket at ha' et monster af en elektronhjerne, når man gerne vil spille syvkabale, uden at det lacker.
En Dual-core CPU ? ? ? ?
Hvad fan' skal den bruges til, når spillene ikke engang understøtter dual-core.
Det er vist også få eller ingen spil der kan få udbytte af en 64 bit CPU.

Hvorfor skyde væggelus med atombomber ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-09-07 08:33

Jeg kan ikke se at der er noget galt i at man overdimensionere lidt. Det kunne være at spilleren havde et forhøjet IQ, så der kunne komme andre og mere krævende spil på banen.
For at få den optimale glæde af et spil, må man selvfølgelig opfylde de betingelser spillet stiller til den benyttede PC; og da disse betingelser vil variere alt efter typen af spil, så er det naturligvis en fordel at være på forkant med kravene.
Men jeg ved da godt at der er mange der hænger med en vis legemsdel i vandskorpen hele tiden!

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 01-09-07 09:41

Citat
Jeg kan ikke se at der er noget galt i at man overdimensionere lidt.

Hele enig og hvis der alligevel skal ud at købes udstyr, hvorfor så ikke give det sidste for at få et lidt beder oplevelse ud af spillet

For i øvrig køre vi jo alle mere eller menter men programmer i bagrunde som også bruger resurser.

Men som skrevet hvis du skal spille på net så have en god netforbindelse bånd upload og download da spille ellers vil hakke.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 02-09-07 22:43

Tak for svarene allesammen.
Ja jeg kunne jo have startet med at kigge der

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-09-07 23:38

Selv tak husk at det er absolut minimums krav, flere kræfter er kun en fordel