/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hormoner, stop?
Fra : shadow06
Vist : 556 gange
100 point
Dato : 27-08-07 15:50

Hejsa

Ville egentlig bare gerne vide, om/ hvornår hun katten`s hormon balance er ude af kroppen, efter en sterilasion??? Det er nu fire dage siden, syntes nu ikke der er den store forandring, med hensyn til at jamre ! Evnt. noger der er bekendt med dette fenomen?.........

Anne

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 27-08-07 15:52

med min kat gik der et par uger, men hun holdt op med at jamre efter en uges tid

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-08-07 16:22

Bella holdt op med at jamre og ynke efter ca. 14 dage.Og sikke dog en lettelse..Både for hende og for migMen der er jo forskel..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-08-07 16:25

Det samme med én af mine hankatte,Tiger..Han var "fræk" og hoppede både på pigerne og drengene..Det blev han også ved med ca. 14 dage efter at han var blevet neutraliseret..Nu er han ikke mere "fræk" på den måde..

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-08-07 20:30

Med en sterelisation, er indgrebet kun at man ikke kan få børn mere og resten er intakt. Forhåbentlig har din kat fået det store indgreb, hvor både æggestok og livmoder er fjernet, hvilket er en kastration, for herved fungerer hormonerne ikke længer. Kattens cyklus er på ca. 3 uger, hvor den, hvis den kunne, ville komme i fornyet løbetid. Når forudsætningen for hormonproduktionen er fjernet, vil hormonerne derfor gradvis ophøre og helt stoppe ved 3 - 3½ uge.
MVH Akle

Kommentar
Fra : shadow06

Dato : 28-08-07 16:27

hmmm, ja, hun har kun fået æggestokene fjernet, kan jeg nu da heller ikke rigtig forstå, trods jeg sagde den jamrede som en gal- så håber så sandelig, det får en efekt, inden længe

Kommentar
Fra : shadow06

Dato : 28-08-07 16:30

Ps. dyrelægen sagde til mig, de kun fjerner livmoderen, hvis der er tegn på sygdom, eller forandringer???

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-08-07 23:40

Hvis æggestokkene er fjernet, kan hunkatten ikke kommer i løbetid længere, for der skal ægestokke til at producere hormonerne. Det er bare synd , livmoderen ikke også er fjernet, for den er jo ikke til nogen nytte mere. Senere kan der give problemer, og så skal katten have en stor operation igen for at få livmoderen fjernet. Men ok, du skal nok vente de 3 uger før hunkatten er helt ude af den tidligere hormonbalance. Hav lidt tålodighed.
MVH Akle