/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Sko og accessories lev. søges
Fra : Nischa
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 27-08-07 15:38

Hejsa,
Jeg er ved at starte en onlinebutik op, og leder nu efter leverandører af damesko, fede smykker, bælter, hatte, sjaler, tasker osv.

Mit koncept er at sælge ting der ser flotte og eksklusive ud, til billige penge, derfor må de ikke koste alverden.

Jeg troede ikke det ville være så svært at finde leverandører, så hvis i kender nogen eller kan anbefale noget tager jeg imod med kyshånd.

Eksempelvis tog jeg til modemesse i KBH for at finde nogen, men det var en meget ærgelig oplevelse.

Den første bod jeg fandt var de ikke interesseret i at forhandle da jeg "kun" ville købe 3 af deres modeller (5 sæt af hver) -Altså 15 par sko i det hele... Det var for lidt til at de ville indlede et samarbejde.

Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal købe ALLE mine varer af den samme grossist?

Hvis det stod til mig fandt jeg lidt her og lidt der, men det kan man åbenbart ikke få lov til?

Hvor finder jeg nogen ordentlige grossister?

Og hvad skal jeg vide hvis jeg vælger grossister i f.eks Polen eller Tyskland, i forhold til danske?

På forhånd mange tak!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 16:02

Citat
Hvor finder jeg nogen ordentlige grossister?

Dem finder du ikke hvis du ikke vil købe GROS

De "gider" da ikke sælge stykvis..... Det gør detailhandelen......

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-08-07 16:31

Du får nok ikke svar her - folk anser den slags som forretningshemmeligheder.
Det lyder som et svært realiserbart projekt. Har du taget et startkursus hos erhvervscenter? Jeg mener forretningsplan osv...

Kommentar
Fra : Nischa

Dato : 27-08-07 20:56

Det synes jeg simpelthen er noget mærkeligt noget. Leverandører burde da stå i kø for at sælge deres produkter til butikker der vil sælge dem videre?
De tjener jo også på det.

Og hvis jeg finder 2-3 par i deres kollektion jeg synes passer til min butik, men at resten af kollektionen er grim, burde jeg da ikke være tvunget til at købe møget...

Nej, jeg har ikke taget kurser, men står for al regnskab og reklame osv. i min kærestes firma.

Så på selve leverandørmarkedet er jeg grøn.

Kommentar
Fra : Nischa

Dato : 29-08-07 15:27

Det var ikke meget hjælp jeg fandt her, så jeg vil lade spørgsmålet stå åbent.

Men hvis andre der søger denne tråd står i samme situation som mig, er her lidt råd:

Det KAN lade sig gøre at købe få modeller ud af en kollektion, i stedet for at købe det hele.
Men de fleste ser helst man køber 12-15 par sko af samme model (i forskellige størrelser).
Der er dog mange restlager der sælger enkelte modeller, søg i avisen eller google.

Et godt sted, hvor de for det meste giver gode og kompetente svar hvis du er selvstændig er amino.dk

Håber i kan bruge det til noget

Kommentar
Fra : domismik

Dato : 19-10-07 00:29

Det sværeste ved nethandel ER at finde leverandører

Som netbutik vilman jo helst ikke have for stort lager, og grossiterne gider som regel ikke at sende et enkelt par "et eller andet..."

· domismik

Kommentar
Fra : yasamina

Dato : 14-11-07 19:33

hej,jeg har rigtig god varer som jeg ´sælger ogsåtil mange net butiker,´jeg har smykker,tasken,punge,med lille priser.