/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Olivetti Copia 9004/Canon Copi
Fra : BjornJ
Vist : 789 gange
100 point
Dato : 26-08-07 10:24

Jeg har købt en brugt kopimaskine, det er en Olivetti Copia 9004. Jeg har fået oplyst at det er den samme som Canon Copia 9004.
Er der nogen der kan bekræftige det?

Jeg mangler en instruktionsbog. Er der nogen der ved hvor jeg kan få en sådan? Eventuelt som Kopi!
Kan man finde den på nettet?
Det jeg gerne vil vide om en kopemaskine har et renselsprogram lige som en printer.

Jeg skal også bruge toner! Er der nogen der har nogle gode link? Helst til danske firmaer!

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-07 10:34
Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-07 10:37
Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 26-08-07 11:11

Til refi

Tak for det hurtige svar.
Jeg har været inde på dette link, og har fundet Olivetti 9004, men kan ikke finde ud af hvordan jeg kalder manualen frem!
Kan du forklare det?
Manual gratis mod donering....

http://www.user-service-manuals.com/olivetti-service-manuals.htm
været inde på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-07 11:43
Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 26-08-07 12:18

Tak refi

Jeg har nu være inde på dit sidste link.
Jeg kan stadig ikke finde ud af hvordan jeg bestiller en manual til Olivetti Copia 9004, det er det ene problem.
Det andet er at jeg er stærkt diskriminerende over for østeuropærer, så jeg tør ikke bruge mit Visakort.

Jeg må finde en anden måde at få manualen på, eller undvære den.

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-07 12:29
Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-07 12:31
Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-07 12:32

Der er mange andre muligheder.....

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 27-08-07 11:10

--------------------------------------------------------------------------------

http://inkpool.de/supplytool/druckerpatronen_und_toner/olivetti/copia-9004/
Til refi
Jeg har forsøgt at bestille toner på ovenstående addresse, men tilsyneladende skal jeg bo enten i Tyskland eller Østrig for at kunne købe, jeg kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan ændre til Danmark.
Kan du det?

På forhånd tak

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 11:17
Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 27-08-07 11:38

Til refi
Ja - det er den samme.....Og de bruger samme toner
Skriver du! Er det den der hedder Canon E30?

Jeg spørger og spørger, for jeg er jo ikke meget for at bestille noget forkert hjem.

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 11:50

Yes - det er den der hedder E 30

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 11:53

http://www.computersupply.dk/visvare.asp?varenr=REE30

Du kan roligt bruge en uoriginal - det er meget billigere.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 11:58

http://www.computersupply.dk/visvare.asp?varenr=OLI82579

Her den originale som er 150% DYRERE.....

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 27-08-07 18:26

Til refi

Nu har jeg prøvet at bestille hos
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.computersupply.dk/visvare.asp?varenr=REE30
Men varen er ikke på lager, så nu søger jeg rundt for at finde et sted hvor de har den.
PS af en eller anden grund er patronen kun til 3000 kopier, hvor de andre jeg har set er til 4000.

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 19:46

3000 er mange - det bruger du ikke foreløbig..... OG til UNDER ½ pris.... (det giver faktisk 6000 hvis du køber 2 )

Tror ikke du lige finder dem som lagervare nogen steder - det er jo en halvgammel model....

Men de skaffer sikkert hurtigt - ellers kan du ringe til dem - nimmeret står på siden....

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 27-08-07 22:39

Tak refi

Jeg ringe i morgen

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 28-08-07 12:46

Til refi

Så har jeg prøvet at ringe til nummeret på hjemmesiden. Surport telefon 46 95 06 11.
Jeg fik en skole i Birkerød.
Jeg fik bekræftet at det var 46 95 06 11 og de fortalte at jeg ikke var den eneste der ringede.
De har haft nummeret i 4- 5 .år
Det er ikke særligt betrykkende at handle med et firma der har så lidt orden i tingene.
Nu har jeg mailet til dem.
Det er selvfølgelig muligt at jeg har trykket forkert, men når jeg får bekræftet nummeret kan det næsten ikke være forklaringen.
"Krak" opgiver det samme nummer på adressen, men når jeg søger på nummeret dukker der intet op.
Hvorfor skal det være så svært?

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 13:02
Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 13:05

Men det er da muligt det slet ikke eksisterer mere.....

Så søger du bare videre på toner til 9004

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 28-08-07 13:11

Til refi

Tak!
Jeg har prøvet det! Det siger:

"dui ie ip- dui ie ip"! altså den lyd der komme når man ringer til et ikke eksisterende nummer.

Jeg prøver engang imelle at ringe til 46 95 06 11, med fare for at få revet hovedet af. det kan jo være t jeg har tastet forkert da jeg fik skolen.
Der er hele tiden optaget, så det kan jo godt være at det er det rigtige nummer.
Support telefoner er jo altid optaget.

Bjørn

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 28-08-07 13:14

http://www.printerrefill.dk/shop/e-30-e-16-416c1.html

ENDNU billigere hvis du fylder selv......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 13:17

http://www.printerpatroner.dk/shop/search-1.html&keyword=clco9004

Ellers kan du få en "klar til brug" her......

Glem det andet firma hvis de ikke gider svare - de eksisterer nok ikke mere.....

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 28-08-07 13:56

Til refi

Endnu en gang tak!

Jeg prøver selvfylder systemet.
Inden jeg bestiller tager jeg lige en tur på rygfinden.

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 28-08-07 16:04

Tak for svaret refi.
Så har jeg bestilt og betalt.
Tak for tålmodigheden!
Ved du om firmaet også forhandler hele tonerindsatsen? for den får jeg jo brug for engang.

Bjørn

))

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 16:40

Selv tak.....

Nej de forhandler kun toneren.....

HELE patronen kan du købe i det andet firma jeg linkede til

http://www.printerpatroner.dk/shop/search-1.html&keyword=clco9004

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 24-09-07 19:05

Nu har jeg fået kopimaskinen til at køre, men der er en knap jeg ikke kan finde ud af.
Den sidder ved siden af hvor man bestiller antal kopier, jeg tror kun man kan lave 9 ad gangen.
Der står AE på den og når jeg trykker den ned, enten fjerne den et A eller sætter et A ind foran antal kopier.
Når Aet står der kan jeg ikke regulere lyst eller mørkt. Kopierne bliver meget mørke.
Jeg ville godt kunne stille på kontrasten, men jeg kan ikke finde nogen steder hvor det er muligt.
Er der nogen der kender maskinen, eller ved hvor man kan få en brusanvisning?

Grunden til at jeg har være værk er at jeg har været på ferie.

Bjørn