/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bærbar uden USB og projektor
Fra : vagn2901
Vist : 429 gange
100 point
Dato : 25-08-07 13:14

Vi har en bærbar Compaq Armada 4160T. Den har ingen USB indgang.
Problemet er, at vi har en PowerPoint præsentation, som vi gerne vil vise via en projektor.
Præsentationen kan ikke være på en diskette.
Findes der en metode, som kan overføre præsentationen fra USB-en til den bærbare?

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 25-08-07 13:18

kan i ikke bare sende en mail fra en anden pc? eller er der heller ikke netværkstik til pc'en?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-08-07 13:27

Eller brænd den på en CD fra en anden PC.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-07 13:28

Læg den på en CD....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-07 13:28

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 25-08-07 13:31

http://www.epinions.com/S0037087_Compaq_Armada_4160T/display_~full_specs

Er i sikker på den kan køre på den gamle computer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-07 13:36

Citat
Compaq Armada offers exceptional performance and value for the first time mobile user. At home, at the office on the road - everywhere Compaq Armada will deliver outstanding performance

Citat
Pentium MMX 166 MHz
Installed Memory 16 MB (FPM RAM)
Hard Drive 2 GB IDE
Display 12.1 in. TFT Active Matrix
Operating System Microsoft Windows 95

Man må da håbe visse ting er forbedret

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-08-07 14:04

Kan du sætte ind et pcmcia kort med usb indganger, som dette:
http://www.pyro.dk/shop/sandberg-2xusb-2-2571p.html
alimak

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 60 point
Dato : 25-08-07 14:06

Ja det kan man godt - med et PCMCIA indstikskort (det flade) med USB2 tilslutning.
Det virker på en Armada 1530D 166 mhz og win 2000.

http://www.sandberg.it/product.aspx?id=132-02
Og der følger driver CD med.

Og den forhandles her:
http://www.sandberg.it/dealers.aspx?id=1

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 25-08-07 17:36

Der er ingen CD-drev, så forslagene om at brænde en CD kan ikke bruges.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-07 17:44

Ingen USB - Ingen CD og en diskette er ikke stor nok....

Tja - det er som at putte vista på komputeren - det bliver ikke let

Du må bruge en filsplitter lægge dem på disketter og samle dem på den indbygge harddisk (for det har den vel)....

http://www.dekabyte.com/filesplitter/

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-08-07 19:36

Så har du måske adgang til en kørende router hvor du kan overføre via nettet.

Eller tage harddisken ud og bruge en ekstern harddisk converter / holder til 2,5" HD
og føre over den vej.

Godkendelse af svar
Fra : vagn2901

Dato : 06-09-07 14:09

Tak for svaret e.c.