/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Farlige dyr om natten
Fra : Trine08
Vist : 1044 gange
200 point
Dato : 22-08-07 18:02

Hej.

Leder efter nogle farlige dyr som kun er aktive om natten..

Kan være alt lige fra kryp dyr til patte dyr osv.....

Men...de skal være farlige.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 22-08-07 18:04

Fra hvilket land?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 22-08-07 18:04

alle lande... kan også være fantasi dyr...

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 22-08-07 18:09

Jaguar, Tiger, Isbjørn, diverse slanger.

Isbjørnen er mig bekendt det eneste dyr der regulært kan finde på at jage mennesket med henblik på at æde det.

Alt hvad der iøvrigt er af dyr, slår vist mest ihjel som forsvar, når det drejer som om mennesker.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-08-07 18:15

Varulve
Midgårdsormen

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 22-08-07 18:15

behøver ikke være farlige for mennesker som sådan..men altså..

Det drejer sig om at vi er nogle der er ved at lave en guild i et spild (world of warcraft)

Vi spiller kun om natten, da de fleste af os arbejder hele dagen.
Skal derfor bruge et navn der har noget med nat at gøre....

Skal ikke absolut være dyr...men...you know ^^

Her er nogle nøgle ord som evt kan bruges:

Nat, farligt, Smukt, Utroligt, Usædvanligt, Sjovt, Sjælent....

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 22-08-07 18:16

PS. gerne på engelsk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-07 18:26
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-07 18:30

UUUuuuueeeehh.... AAAAAaaaaarvh.............. f.r S.... :
Citat
Den store gedehams stikker betydeligt mere ubehageligt end de små arter, og der skal heller ikke så mange stik til, før det kan være farligt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 22-08-07 18:31

Molokyle:

Vespa crabro er eks rimligt godt bud på et navn...
Tænker over det..takker

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-07 18:34
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-07 18:41

"Sea Wasp" ..godt navn ..og ALTID farlig !

http://en.wikipedia.org/wiki/Chironex_fleckeri

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-08-07 18:44

En Mogwai.......du ved det der lille dyr som hed Gizmo fra gremlinsfilmen der forvandler sig til et uhyre om natten såfremt den fodres på det forkerte tidspunkt eller bliver udsat for sollys...var det vist så vidt jeg husker.

mvh dova

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 22-08-07 22:18

Dova< ja, er ellers et godt forslag...men syntes ikke navnet er så kønt som guild navn.

Jeg er nok også lidt kræsen......sorry..

Selv har jeg tidliger brugt KohiNoor some navn (den der store diamant)

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-08-07 22:46

Dem i nævner er ikke særligt farlige, ikke for mennesker. nej det allerfarligste er mennesket selv.
Under anden verdenskrig blev der dræbt 25 millioner russere- 6 millioner jøder - ca 30 millioner tyskere. et ukendt antal millioner japanere - kinesere - englændere - franskmænd - hollændere - belgiere - canadier og hvad ved jeg.
Den dag i dag dræber menekene hinanden hver eneste dag
Den hvide haj er en vennesæl fyr i sammenligning.

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 23-08-07 08:29

Hej

Flagermusen er farlig for insekter og kan sprede rabies.
Malariamyggen angriber aften/nat
Grævling, ræv

/2603ph

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-08-07 10:01

Creapy Creamy og Klamme Klumme fra Kanduland

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-07 10:25

..og så er der fabeldyret: En mare.

Maren kommer frem om natten og 'rider' offeret næsten til døde af skræk

Staklen får et såkaldt: Mareridt. (eng. Nightmare)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : akle

Dato : 23-08-07 10:43

Midgårdsormen - Midgård - fra Nordisk Mytologi
http://www062.thinkquest.dk/page9.html

Kommentar
Fra : akle

Dato : 23-08-07 10:49

Hov, mit forrige indlæg kom ikke med, prøver igen:

Dracula - arbejder kun om natten, at blive bidt af ham er den langsomme men visse død.
Ørentvist, - foretrækker at kravle ind i små åbninger, som øregangen, og æde offeret langsomt op indvendigt fra! Ret uhyggeligt!!!
Hitler - bare navnet er uhyggeligrt afskrækkende nok!
Bussemand!
Me3d Skræk Hilsen fra
Akle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-07 11:10

En frygtet natlig gæst i Afrika er Leoparden ..og dermed Panteren (..der blot er en sort variant)!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-08-07 11:32
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-08-07 11:40

I Afrika findes en fisk, i visse vandløb. Hvis man bader der smutter den op i penis. Den er tæt besat med modhager og den kan ikke fjernes. Eneste løsning: Skær kalorius af. - jeg tager aldrig til Afrika!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-08-07 19:18
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-08-07 19:19

Citat
Skorpioner
Giftige skorpioner forekommer udbredt i troperne, subtroperne og i en række ørkenområder bl.a. i Mellemøsten og det sydlige USA og Mexico. Skorpioner bevæger sig overvejende om natten og ligger ellers gemt i sprækker og huller. Rejsende bør således være særlig på vagt over for skorpioner om natten og bør om morgenen rutinemæssigt undersøge deres tøj inkluderet fodtøj. Skorpionstik kan være dødelige, specielt for mindre børn.

Fra linket ovenover

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 28-08-07 03:22

Hvad med flodhesten?? Smuk er den godt nok ikke, men....!
Hedder hippo- et eller andet på engelsk.
Ellers prøv med latinske navne på kødædende planter..
Masser af gode navne i "Ringenes Herre" og i nordisk mytologi..
Ykdrasil er et af godt ord. (Livets træ, hverken farligt eller uhyggeligt!)