/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Sætte ikon på CD / DVD ?
Fra : Jesper_wood
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 20-08-07 21:05

Hejsa,

Hvordan sætter jeg et ikon på en CD som der f.eks på spil.
Altså når man sætter CD'en i drevet og ser på den i Denne Computer, kan man se et lille ikon istedet for CD ikonet. Håber i forstår.
Nogle der ved det ?
Bruger Nero.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-08-07 21:09

Du skal oprette en fil, som du ligger på din cd, når du brænder den.
Denne fil skal hedde autorun.inf og den skal indeholde følgende:

Kode
[autorun]
open=autorun.exe
icon=autorun.ico

Jeg ved ikke, om "open=autorun.exe" er nødvendig i dette tilfælde, men hvis du har
en eksekverbar fil på cd'en, kan du skrive dens navn efter open=. (husk .exe).

//Kettedk

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 20-08-07 21:10

Uha det er teknisk,
Hvor skal jeg ligge ikonet ?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-08-07 21:11

Og nå ja.. Du skal selvfølgelig også huske at lægge det ikon over på cd'en, som
du vil bruge til formålet. Husk at skrive det rigtige navn i autorun.inf, ellers vil det ikke virke.

//Kettedk

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 20-08-07 21:11

Kan du ikke lige give et eks. på hvad koden er hvis ikonet hedder HEJ

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-08-07 21:11

Ikonet og autorun.inf skal blot ligge på roden af din cd. Altså i den "mappe", du kommer ind i,
så snart du får vist indholdet af cd'en. De skal ikke ligge i en undermappe.

//Kettedk

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 110 point
Dato : 20-08-07 21:12

Kode
[autorun]
open=program.exe
icon=HEJ.ico

//Kettedk

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 20-08-07 21:25

Det virker jo bare

Takker mange gange.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-08-07 21:33

Velbekomme
Altid glad for at hjælpe andre

//Kettedk