/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB Micro Memory
Fra : ppk
Vist : 5444 gange
200 point
Dato : 18-08-07 17:03

Hej

Jeg har en af flere af ovenstående!

Men den ene af dem er pludselig blevet skrivebeskyttet

Nu vil jeg så gerne have svar på hvordan fjerner jeg lige denne skrivebeskyttelse ????
Har lige prøvet at ville formatere den via Windows XP Pro, men her var beskeden bare
DISKEN ER SKRIVEBESKYTTET

USB nøglen er en 1 GB og er helt ny, det er på et tidspunkt lykkeds mig at lægge nogle dataer på den.

PPK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 17:07

Kortet kan være defekt....

Prøv at formatere det der hvor det skal bruges (telefon sandsynligvis)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-08-07 17:28

h-klik på denne comp og vælg administrer
og vælg så diskhåndtering
h-klik som ved pilen og vælg egenskaber
nu har du lidt muligheder
http://peecee.dk/?id=63512

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 18-08-07 17:58

Hej e.c

Jeg har lige prøvet dette, se link
http://peecee.dk/?id=63515

Men jeg kan hverken slette eller formatere den.

Til refi, det er en USB nøgle jeg roder med som er købt i Elgiganten lige som de 2 andre jeg har, bare sådan lige så vi ved hvad vi snakker om. Og er altså på 1 GB.

PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 18-08-07 18:01

Har også lige prøvet at lade min virusscanner tjekke om der skulle være n vira på, men der var altså intet.

PPK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 18:02

Det var dig der skrev mmc (micro Memory)

Så er det bare ned og bytte - det skal du ikke bøvle med.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 18:03

Med mindre den har en tap på siden der kan slåes fra..... (ligesom på mp3-playere)

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 18-08-07 18:21

Sender lige et link til et billede af herligheden.

http://peecee.dk/?id=63519

PPK

NB.: der er ingen knapper på siden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 18:23

Det er lige ned og bytte......

Der er ofte fejl i den slags....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-08-07 18:37

Reagerer comp når den USB micro memory sættes ind

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 18-08-07 19:00

Jeps! jeg kan også se hvad der er på den i stifinder!

Men en løsning er selvfølgelig at bytte den, men der ligger noget privat på som ikke vedkommer andre. Og som det ser ud lige nu kan jeg jo ikke engang komme til at slette nogle filer på den, men det er jo altid spændende at se om man kan løse problemet.

Ved godt at en ny KUN koster 69 kr.

PPK

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-08-07 19:06
Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 19:07

Hvordan prøver du at formatere ????? (præcist)

Har du prøvet i en anden komputer ????? (gerne med et andet styresystem)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 19:08

Bortset fra det er DEN SLAGS beregnet til køb og smid væk....

Men de skal selfølgelig virke når man betaler for dem....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-08-07 19:10

Jeg ved ikke om denne kan klare det:
http://www.kandu.dk/Tip16078.aspx

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-08-07 19:37

Jeg har med held formatteret et par stykker, der var gået kuk i, med PMDOS.
Det forudsætter sæ'fø'li' at dit USB-stik bliver indlæst under DOS.
(Det er ikke alle bundkort/BIOS, der gør det)
e.c har en standart vejledning tol PMDOS, så det gider jeg ikke beskrive.
På den e.c.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-07 10:16

Hvis du højreklikker på de filer du vil slette kan du ved at gå i egenskaber, fjerne skrivebeskyttelsen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-07 10:32

Nu var det vel ikke filerne men sticken der var skrivebeskyttet.....

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 19-08-07 11:18

ØJeg synes, det lyder lidt mærkeligt, der IKKE er en lille slids i den ene side af din memorynøgle.

Hvilket styresystem anvender du?
En mulighed er at slette alt på nøglen med F-disk eller lign.
Håber, du vil uddybe dit styresystem.
VH
Leif

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-07 11:21

Citat
Har lige prøvet at ville formatere den via Windows XP Pro, men her var beskeden bare
DISKEN ER SKRIVEBESKYTTET

Man skal bare læse.....

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 19-08-07 12:11

Mit styresystem er Windows XP Pro SP2 DK og efter at have prøvet forslaget med PCInspektor, er den gået fuldstændig død. Jeg kan godt nok se i ikonet i nederste højre hjørne at den har givet den drevbokstavet E: men jeg kan ikke komme ind og se hvad der er på den mere.

Og fra starten af kunne jeg ikke formatere nøglen via stifinder i Windows.

PPK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-07 12:25

Byt lortet - det er ikke pengene værd at rode med......

Men inden -prøv lige i et andet styresystem....

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 19-08-07 13:18

Tak til REFI for "næsen" - fortjent.
Prøv, om du kan finde en Win98/Millennium og kør fra kommandopromten Fdisk.
Den sletter simpelthen partitionen og dine data.
Værd at prøve.
Kan ikke huske, om fdisk ligger i XP, men prøv at genstarte i dos-mode eller skriv (ved KØR) cmd og så fdisk.
VH
Leif

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-07 13:34

Citat
Tak til REFI for "næsen" - fortjent

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-08-07 17:03

Refi
Citat
Byt lortet - det er ikke pengene værd at rode med......

Hvis nu ppk helst ikke vil bytte sine data væk - så er hovedformålet her i spørgsmålet at slette disse data.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-07 21:21

Så får den bare en killdisk....

Tror du helt ærligt at elgiganten eller hvem det nu er overhovedet gider tjekke om den virker - den ryger lige i fyret

Men lad os nu lige høre hvad andre styresystemer får ud af den........
Personlige dats = killdisk (hvis intet andet virker).....

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 20-08-07 00:02

Forløbig tak for jeres gode råd! jeg vil snarest få en af mine bekendte til at prøve at formatere den på en Linux maskine, da de andre maskiner jeg har også kører med Windows XP Pro.

Vender tilbage med resultatet, når det forligger.

PPK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 09:07

Vent nu ikke så længe at den ikke kan byttes.....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 26-08-07 08:50

Hej PPK,

jeg har oplevet et næsten tilsvarende problem.

I tirsdags købte jeg 2 af ovennævnte USB stick's hos El-giganten, og da jeg havde læst om dit problem, gik jeg umiddelbart hjem og testede dem.
Umiddelbart virkede det ene perfekt, hvorimod nr. 2 gav fejl efter overførsel af ca. 150 MB (Skrivebeskyttet). Så næste dag byttede jeg den hos El-gioganten.

Jeg kunne overføre uden problemer på begge sticks, men så var det at jeg konstaterede at visse af de overførte data ikke kunne læses igen - der var simpelthen fejl i mange af filerne (JPG og EXE).
Det tyder på, at de har købt et dårligt kopiprodukt til en billig penge, og i den forbindelse har jeg skrevet til El-giganten og foreslået dem, at kalde produktet tilbage. - Jeg har pt. ikke modtaget svar fra dem.

Kvalitetskontrol hos El-giganten / producent ser ikke ud til at være foretaget på dette produkt.

Jeg har ikke tiltro til, at en ombytniing løser problemet - 3 defekte sticks, det er en for stor fejlprocent.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-08-07 09:53

Kunne det være at disse sticks ikke kan håndtere større mængder data ad gangen.

Men ja - det er for stor en fejlprocent.................ud med dem.

Måske et tip om disse sticks her på Kandu ville være godt.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-08-07 10:41

Hej IBM760

Det er lige nøjagtigt den samme oplevelse jeg har!

Købte 2 stk. for nogen tid siden da prisen var omkring 200 kr. og så købte jeg den sidste for nylig og den kostede så godt nok KUN 69 kr., men det burde den vel ikke blive dårligere af.

PPK

NB: det er nu lykkedes mig at gøre et eller andet ved den så dataerne ikke kan læses, så nu skal den altså byttes.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 26-08-07 10:55

Hej PPK

dem jeg købte i tirsdag kostede kr. 89,- pr. stk.

Den første som meldte "skrive beskyttet" kunne jeg både slette/formattere, når jeg skiftede mellem forskellige USB tilslutninger - men det var trods alt en fejl man kunne se.

Det er meget værre når de gemte data senere giver fejllæsning - så har jeg ikke tiltro til produktet.
Jeg har aldrig oplevet tilsvarende problemer på Kingston eller USB stick købt i Aldi.
Jeg kunne være bange for, at El-giganten gør alt for "at være billigst" og ikke se på kvaliteten.
Det har tidligere været et godt sted at købe produkter.

For mit vedkommende kan jeg vælge mellem at køre 25 km eller 40 km tur/retur for at bytte produktet, så det er snart dyrere end produktets pris - jeg forventer, at få svar fra El-giganten i morgen eller også må jeg ringe til dem.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-08-07 11:46

Hej IBM760

Så må du køre til Nykøbing Falster ! der købte jeg den sidste den 31/7-07 til 69 kr.

Og jeg skal så også køre ca. 30 km. for at bytte den. (ialt 60 km)

PPK

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 26-08-07 11:50

Man løber ALTID en risiko ved at købe billigere end "normalt"

Ofte er man heldig, men desværre ikke hver gang

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-08-07 10:33

Til orientering – endelig sker der noget med min reklamation.

Efter adskillige rykkerskrivelser til El-gigantens kundecenter, opgav jeg i går at høre noget, så jeg tog turen til El-giganten i Holbæk og returnere de 2 USB nøgler og fik pengene retur.

Så sidst på eftermiddagen fik jeg en forespørgsel fra kundecentret ”om hvor jeg havde købt dem”, hvilket de selv burde kunne se ud af faktura-nummeret. Jeg fik en følelse af, de ikke er særlig proff!

Men nu her til formiddag fik jeg en opringning fra chefen i Holbæk og vi havde en længere snak. Da han hørte at jeg allerede havde returneret produkterne, ville han som kompensation sende et gavekort til mig, og samtidigt bringe min klage videre i systemet.

Resultat: Det lader til, at der er noget der fungerer i systemet, og det har lært mig fremover at gå direkte til chefen indtil deres kundecenter kommer til at fungere bedre.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-08-07 16:36

Det der hjælper på sådanne sager er at man ikke giver op ligesom størsteparten af os gør.

Jeg har fx. lige købt en garage ledhejseport i stål med fjernbetjening osv. En rigtig flot port hvis jeg selv skal sige det. Den kom i uge 28 og så var det meningen at jeg skulle montere i min sommerferie. Da jeg åbnede pakkerne og tjekkede om alt var med, som der stod beskrevet i manualen, var det hele der rigtignok, men hele porten var for smal. Tilbage til Trælasten for at klage,. Jamen du har jo selv accepteret tilbuddet, lød svaret. Måske nok, men da jeg blot har skullet opgive et hulmål på garagen, har jeg vel ingen indsigt i hvad der kommer til mig. De ville ihvertifald have 30% for at returnere den, da jeg jo nu havde skilt kasserne ad.
Jeg indvillige i at jeg godt ville betale den merpris en bredere model kostede, da jeg synes dette var retfærdigt og efter lidt slagsmål blev vi så enige om det. Men der ville nu gå 4 uger pga fereitid.
Efter 4 uger kom den nye og bredere port så og jeg var jo glad. I med dyret og om ikke der så var en bule i et af elementerne. Tilbage til trælasten og beklage min nød. Forståelse det havde ekspidienten og han ringede straks til leverandøren som aldrig nogensinde før havde oplevet en bule i en port. Det er så nu idag 2½ uge siden og det er lige endt i et forlig, med at jeg får 1000 i rabat og en farvestift tilsendt så jeg kan plette den microbule der er i porten.

Konklusion; Man skal aldrig give op.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 29-08-07 18:13

Tak for svaret refi.

Jeg har lige været i Elgiganten og afleveret min USB nøgle, jeg fik pengene tilbage da de ikke har flere af dem i øjeblikket! (gad vide hvorfor)

PPK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-07 19:09

Selv tak.....

Der plejer heller ikke at være problemer der

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-07 19:12

Bule i port - jammen fijala dog - den skal da åbnes før du kører ind.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-07 19:28

Citat
den skal da åbnes før du kører ind

Ja - man skal læse brugsanvisningen inden ibrugtagning