/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hastighed
Fra : danielsss
Vist : 411 gange
40 point
Dato : 14-08-07 20:50

Vores PC er blevet utrolig langsom ved opstart, den fungerer ellers udmærket når den er startet op, men når vi tænder den, kan det vare op til 5 min. før vi kan bruge den.
Nogen der kender et godt program, evt. gratis der kan rense computeren.
VH
Ib

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-08-07 20:59

Defragmentere kan hjælpe

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-08-07 21:19

Og hvor meget skidt har du efterhånden fået installeret,
som starter op sammen med Windows XP ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-08-07 21:30

Hvor meget free space er der på HD

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-07 08:23

ryd i første omgang godt op på din pc - følg vejledningen her for eks

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=53

i samme forum kan du få en hijackthis log kontrolleret for at sikre dig du ikke har skidt på

dog - som du beskriver problemet - de fleste antivirus programmer - eller samlede sikkerhedspakker kan være utrolig langsomme netop i opstart fordi de scanner ved opstart.

Lav en kop kaffe eller foretag dig andet end at sætte dig og blive irriteret over det i så fald

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-07 08:25

hmmm - kun ikke godkendte spørgsmål fra spørger

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 19-08-07 09:24

Gør som Mirit anbefaler, og hvis det ikke er nok, så prøv at kyle lidt flere RAM i.