/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Hvem kan anbefale
Fra : creamygirl
Vist : 835 gange
500 point
Dato : 12-08-07 19:39

Ja, hvem kan anbefale en printer?! (print, scan og kopi)

Den skal være super god - super billig - og så må det for Gud skyld ikke være en af de der store uformlige rædsler, som nærmest kræver eget værelse! ..

Der forhøjes point - hvis jeg begejstres!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-08-07 19:47

Brother regnes for et godt mærke.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=159336

Skal den stå et andet sted så kan den fås med netkort og sættes til netværket og bruge af flere comp.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=176598

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-08-07 20:05

Men er det en laserprinter?! - Og nu spørger jeg garanteret dumt, men hvad betyder det egentligt?! - Larmer en laserprinter mindre, er den hurtigere, eller noget helt tredie?! (bruger ikke blæk, eller?!)

Der må jo være en forskel. Så meget kan jeg regne ud

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-08-07 20:17

Begge de viste er blækprintere.

Laserprintere i farve er ret dyre, at anskaffe.

Sort / hvid laser
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=136392

Farvelaser Kræver plads.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=139802

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-08-07 20:27

http://www.happii.dk/
Den kom frem som reklame lige under det du har skrevet

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-08-07 20:32

Gisp, 6000 - 7000 for en printer, er lige i overkanten. Det er jo værdien af min skoda

Jeg skal lige have gennesmsluet, hvad udskrivningshastigheden er på de forskellige. For den skal være hurtig ..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-08-07 20:35

Laserprintere summer blidt og behageligt, når den aktiveres af en opgave. Denne form for printer, benytter pulverpatroner, hvor pulveret bliver lagt på papiret og brændt fast, ved hjælp af nogle varmeelementer.
Mange laserprintere bruger en slags vædske, men nyere klarer sig uden. Når sådanne printere arbejder, afgiver de en gasart "OZON", som dog i nyere modeller optages af et filter.
Prinzippet i en laserprinter, minder meget om den måde en kopimaskine bruger.
Når en laserprinter er færdig med sin opgave, så går der kun få minutter før den går i dvaletilstand indtil den igen aktiveres af en ny printeropgave.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-08-07 20:36

Brother

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-08-07 20:37

Jeg har selv den laserprinter e.c. anbefaler ( Brother DCP 7010 )
Sort/hvis printer med farve scanner.
Så har jeg en lille blækprinter, til når jeg en sjælden gang skal skrive ud i farver.
En laserprinter anvender toner (pulver) ligesom en fotokopieringsmaskine.
Den er MEGET billigere at skrive ud på end en blækprinter.
Den kan skrive ud på billigt papir.
Hvis du går efter en laserprinter, skal du checke prisen på toner.
På nogle laserprintere skal man skifte hele tromlen, der koster lige så meget som en ny printer.
Til Brother DCP 7010 koster et tonermodul omkring 400 kr. og det er da billigt for 2500 udskrifter.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-08-07 20:48

Hvis du normalt bare skal skrive ud i sort/hvid og sjældent scanne så er der denne laserprinter.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=121937

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-07 20:53

Hej jeg kan anbefale en som du bliver glad for, af en eller anden grund står der altid HP på mine printere, kvalitet til billige penge, hvad de sætter til på printere tjener de hjem på blækpatroner, så hvis dit printbehov ikke er unormal stor, så køb en HP, min HP Photosmart 3180 printer rigtige, kvalitets billeder, den sorte patron kan udskiftets med foto patron, når der skal printes billeder som skal holde i mange år, kopiering er hurtig og kopien kan knap nok skelnes fra originalen, den kan kopiere både i sort/hvid og farve, bare tryk på 1 knap for kopiering, jeg bruger ikke scanner funktionen, har en anden god scanner som jeg kan lide at arbejde med, slutter med et link til herligheden: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=214140

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-08-07 20:57

Tak for info Severino og Gambrinus. Så blev jeg da lidt klogere på, hvad en laser printer er!

Jeg kan dog hurtigt konkludere, at mit sparsomme behov/brug af printer, gør at jeg ikke vil ofre så meget på den. Så det bliver en discount blæk printer!

Jeg kan dog ikke helt gennemskue, hvor hurtig de er til at udskrive?! .. Nogen der kan fortælle hvad spm betyder?!

Eksempelvis: Op til 20 spm (mono) / op til 15 spm (farve) - jeg fatter nul

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-07 20:57

HPen kan naturligvis også udskrive/kopiere almindelig tekst, og gør det hurtigt og ikke særlig støjende, jeg vil til hver en tid bruge en blækprinter, men smag og behag er forskellig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-07 20:59

spm betyder sider per minut

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-08-07 21:00

Laserprinter er ikke så god til fotos...
Men hvis du aldrig har brug for det, såeh...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-08-07 21:02

Citat
spm betyder sider per minut

... Nååå - Jamen det er da pænt hurtigt!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-08-07 21:15

Jeg synes HP er blevet MEGET dyr i blæk.
Ok, det er lang tid siden jeg har læst tests igennem.
Check lige Epson før du køber.
Gambrinus

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-08-07 21:26

Det er jeg enig i Gambrinus ...Min seneste var en HP - og sådan én skal jeg ikke have igen..

Findes der en en Epson til billige penge - som er petit og fin - og kan spytte mange sider ud pr. minut... Så vis mig den!

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-08-07 21:32

og hvad er billig????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-07 21:34

Om HP er dyr i blæk, afhænger af printbehovet, min sorte blækpatron er lige blevet skiftet, for første gang i de 7 måneder jeg har haft printeren, jeg har ikke talt siderne, men der står 450 på siden hvor jeg købte en ny original for 135 kr , er det dyrt ?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-08-07 21:34

Max 1000 kroner..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-07 21:36

Hvad er der dog sket med din gamle HP, at du erklærer at du ikke vil have en sådan ?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-08-07 21:43

Den er DØD! - og jeg har i det hele taget haft meget bøvl med den. Den gik tit helt i koks - og det blev jeg træt af. Sidste gang fik den lidt HUG i arrigskab. Det kunne den ikke tåle.

Hvis dit næste spørgsmål er, hvilken model det var - så aner jeg det ikke.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-08-07 21:48

Citat
Max 1000 kroner..

Så er der kun brugtvognsforhandleren tilbage

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-07 21:49

skal nok lade være at spørge mere, vil ikke have hug men køb nu en ny HP, du kan jo have været uheldig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-07 21:52

Den jeg linker til koster under 700 kr. lige til dit budget og så undgår du brugtvogns forhandleren

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-08-07 21:54

Pjat dr_dem. http://www.pixmania.com/dk/dk/532958/art/epson/printer-stylus-photo-r240.html

Måske har du ret o.v.n - men jeg er typen, at når noget driller tilstækkeligt længe og ikke vil makke ret - så er det ud af vagten - og ind med noget helt andet! ...HP har forspildt sin chance hos mig..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-07 21:55

Bemærk det flotte plads besparende design og nej jeg får ikke procenter hvis du køber, ved bare at HP er kram og sager

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-07 22:00

Jamen sødeste lille creamy, den der Epson kan hverken scanne eller kopiere, prøv i stedet at se disse igennem (hvis du er stædig og ikke vil købe det bedste) : http://www.pixmania.com/dk/dk/804/11/xx/106/9/criteresn.html

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-08-07 22:00

Prøv at søge på QXL, der er somme tider ret gode tilbud! så ind og se på: www.qxl.dk

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-08-07 22:10

Jamen sødeste o.v.n - det har du da ret i Godt jeg har dig til at hjælpe mig så!

Okay Severino - det var måske ikke så dårlig en idé. Kigger på det!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-07 22:20

Citat
HP har forspildt sin chance hos mig

Det er da synd du forspilder din chance til at købe en af verdens bedste printere....

Man har et standpunkt til man tager et andet - ikke.......

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-08-07 22:22

Citat
Det er da synd du forspilder din chance til at købe en af verdens bedste printere....

Den kunne jo bare have opført sig ordentligt. Det gjorde den ikke - og så er det ud

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-08-07 22:24

Uha, det der QXL tør jeg sq ikke binde an med. Det er jo ikke til at se, hvad de der printere kan, og ikke kan. Jeg får med garanti rodet mig ud i noget lort - og købt en støvsuger i stedet for!

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-08-07 22:24

Og det var en 2110

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-08-07 02:15

Jeg har (bruger den ikke mere) sådan en Brother "all in one møgmaskine" scan, print, kopi, fax,, dog ikke en laserprinter..........og derfor bruger jeg nu en Canon

Nu ved jeg ikke om det absolut skal være en laserprinter....de er betydeligt dyrere end alm. ink-jetprintere.

Men sådan noget i stil med denne her går man ikke forkert af, god kvalitet, markedets billigste m.h.t. blækforbrug o.s.v.

http://printersalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=115613&SamleMenuID=&gruppe=126&Extended=&SiteID=4&Show_description=0&serie=&producent=Canon

Og hele Canons udvalg af printere:

http://printersalg.computersalg.dk/gruppe.html?producent=Canon&gruppe=126&sort=3

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 09:36

Det korte af det lange er - du får hvad du betaler for.....

Det vigtigeste er DIT behov - det er det du skal købe efter...

Lad være med at tænke så meget på om den koster 100 eller 200 kr. mere....

Det er da mere vigtigt at den laver det den skal ORDENTLIGT....

Hvis DINE krav er at den skal poste papir ud i en strid strøm dagen lang - ja så SKAL du op i kontormasker til flere 1000 - ellers holder de ikke til det....

Skal du blot printe 10 sider om ugen er en til en plovmand udmærker - jo mindre patroner jo bedre - de tørrer alligevel ud hvis de ikke bliver brugt....

Så lavprisprinterne er UDMÆRKET ALLE til det sidste men ikke til det første....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-08-07 13:42

Jeg er osse Canon-fan.
Jeg har en Canon Pixma IP 4000, -som KUN er en printer,
Og en CanoScan Lide 70, som er en skanner, der kan ligge ovenpå printeren eller stå på højkant ved siden af.
Jeg undgår så at skulle skifte det hele, hvis mine behov ændrer sig, eller hvis en af delene bryder sammen. --Det er ikke så længe siden, at jeg skiftede skanneren.

Men det er helt fint, at patronerne skal skiftes enkeltvis. Så får man da udnyttet dem fuldt ud.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-08-07 15:31

refi er gud

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-08-07 18:07

Dovas link: http://printersalg.computersalg.dk/gruppe.html?producent=Canon&gruppe=126&sort=3

Hvem kan forklare årsagen til prisforskellen på den billigste til 361 kroner - og printeren til 717 kroner?!

For mig ser det ud til at forskellen er nul

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-08-07 18:16

Skanneren er på 600X1200dpi på den ene og 1200X2400dpi på den anden..
Der er sikkert osse andre forskelle...
Prøv selv at sammenligne produktdata på dem...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 18:18

Den dyre har bl.a.

Display (til visnig af billederne)
Den printer på medietyper
Den har en bedre scanner...

+ flere ting....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 18:19

Citat
Den printer på medietyper

Flere medietyper skulle der stå...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 18:20

Klik på de enkelte printere så får du en meget mere detalieret beskrivelse.....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-08-07 19:09

Tak for info!

Så når mit behov er meget beskedent (udskriver arbejdsplaner en gang pr. måned - og kopier sjældent) - så er den billigste vel okay?!

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 13-08-07 19:11

100% OK

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 13-08-07 19:27

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 19:29

Selv tak.....